Újabb Kína–Nepál intermodális vonat indulhat

Károly Szabolcs   ·   2022.03.15. 15:00
kina_nepal_tehervonat

A Csinghaj tartományból startoló szerelvény Tibetig viszi a Nepálba tartó szállítmányt, ami az utolsó kilométereket már teherautókon teszi meg.

A néhány hónapja létrehozott intermodális Csinghaj–Nepál folyosón az első fuvar tavaly decemberben közlekedett le. Az elsősorban mindennapi szükségleteket kielégítő termékekből, valamint egészségügyi és mezőgazdasági termékekből álló szállítmány tehervonaton indult el Haidong városából. A több mint ezer tonnányi, körülbelül 1,8 millió jüan (százmillió forint) értékű áru a Himalájába, a tibeti Lhászába vezető Csinghaj–Tibet vasútvonalon, majd annak 2014-ben megnyitott, 253 kilométer hosszú Lhásza–Sigace kiágazásán, kapaszkodott fel a Tibeti Autonóm Régióban található Sigacéig, összesen körülbelül 2800 kilométert megtéve. A közel négyezer méter tengerszint feletti magasságban fekvő, 850 ezer lakosú városból már teherautók cipelték el az árukat Katmanduba, a magas hegyek között vezető utakon kanyarogva. A vasúti és közúti szállítást is kombináló fuvar hat nap alatt tette meg az utat.

A második fuvar már szervezés alatt áll, hamarosan útnak is indulhat Nepál fővárosába.

A kínai Csinghaj tartomány több okból is fontos szerepet tölt be: egyrészt stratégiai pozíciót foglal el a himalájai régiókkal való összeköttetésekben, másrészt az Új Selyemút egyik kapuja is. A tartományt Európával összekötő első tehervonat 2016-ban közlekedett le: a többek közt tibeti szőnyegekből, goji bogyókból és más helyi különlegességekből álló szállítmány a tartomány fővárosából, a két és fél milliós Hsziningből indult a belgiumi Antwerpenbe. Az azóta eltelt közel hat év alatt Csinghaj fontos csomóponttá nőtte ki magát a Kína és Európa közötti, Kazahsztánt is érintő szállítási útvonalon – adja hírül a Rail Freight.

(Nyitóképünk forrása: tibetanreview.net)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.