Újabb kínai dízelek Ausztráliába

iho   ·   2013.03.02. 09:00
400px_csr_qube

A két fél január végén írta alá Sydneyben a hattengelyes mozdonyokról szóló vásárlási szerződést, ami szerint a Qube Logisticsnek előre, február folyamán kell kifizetnie a gépek árát. A főként hajón érkező konténerek szárazföldi szállításával foglalkozó vasúttársaság számos új teherszállítási megbízást nyert el, aminek ellátásához további gépeket terveznek beszerezni az év második felében. 2012-ben nyolc mozdonyt, valamint száz tehervagont vásároltak.

A CSR Ziyang a szóban forgó hat mozdonyon kívül eddig már kétszer kapott megrendelést Ausztráliából. Először a szintén konténerszállító SCT Logistics vett hat, normál nyomtávú, 3170 kilowatt teljesítményű MTU-motorral ellátott SDA1-es gépet a gyártótól még 2010 szeptemberében, majd ezt követte 2011 márciusában egy újabb, négy mozdonyról szóló megrendelés. Az első gépek 2012 februárjában kerültek leszállításra. A CSR Ziyang szerint 2012 végére már mindegyik mozdony túl volt a százezredik kilométerén is.

A Qube Logistics mozdonyai csak festésükben térnek majd el az SCT Logisticsnek gyártott, robusztus gépektől<br>(grafika: Railway Gazette)

2011-ben a Bradken is bejelentkezett két plusz két hasonló SDA1-es mozdonyért, amiket vasércet szállító tehervonatok vontatására terveznek használni. A dízelgépek várhatóan március folyamán állnak üzembe.

Az Új-Dél-Wales és Victoria államokban üzemelő Qube Logistics első gépeinek szállítása a tervek szerint az év végén kezdődhet – írja a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!