Újjáépült egy iparvágány Csernobil környékén

iho/vasút   ·   2021.07.19. 12:00
csernobilvasut

Az Energoatom ukrán nemzeti atomenergiacég 337 millió hrivnyából, vagyis 3,8 milliárd forintból hozta helyre a Vilcsát Janyivval összekötő 43 kilométeres pályát.

A kiégett nukleáris fűtőelemek központi tárolóját az országos vasúthálózattal összekapcsoló, egyvágányú vonal áthalad az úgynevezett harminc kilométeres zónán, vagyis azon a 2600 négyzetkilométeres területen, amit az 1986-os csernobili nukleáris balesetet követően kiürítettek, és ami azóta is katonai őrizet alatt van.

Volt mitől megtisztítani a pályát (képek forrása: Railway Gazette)

A vágány évtizedek óta használaton kívül állt, így jelentős mennyiségű vegetációtól kellett megszabadítani. Az első, kiégett fűtőelemeket szállító próbavonat a napokban halad majd végig a gatyába rázott pályán. Ezt követően az ország nyugati részén fekvő rivnei és hmelnickiji, valamint a déli, juzsnoukrainszki erőművekből fognak járni nukleáris hulladékot szállító tehervonatok a központi tárolóhoz, hosszútávú raktározásra.

Az ukrán kormány februárban adta át a projekt irányítását a nemzeti vasút Ukrzalnyitsziától (UZ) az Energoatomnak, ezt követően a vasúttársaság a vonalszakasz mindkét végén egyidejűleg kezdett hozzá a pálya helyrehozatalának. A megújult sínszálak a napokban értek össze, ezt egy arany sínszög elhelyezésével ünnepelték. Az energiacég vezetője szerint a pályarekonstrukcióval elhárult az utolsó akadály is a tároló teljeskörű használata elől – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek