Újra elindítják a világ leghosszabb légijáratát!
Szingapúr–New York leszállás nélkül, utasok és sok cargo. 18 óra maszkban. Miért nem az ultranagy hatótávolságú A350 repül a vonalon?
Óhajtaná-e igénybe venni a 18 órás Szingapúr–New York SIA-járatot a Covid-korszak közepette? A kérdést egy jeles légiközlekedési portál tette fel olvasóinak, nos a válaszok elgondolkodtatóak. A legtöbben a három közül azt a lehetőséget jelölték meg, hogy_ „Talán, ha prémium economy vagy business osztályon repülhetek”, de csaknem ugyanannyian utasították el teljes egészében az ilyen hosszú repülést, végül a másik két szavazatmennyiségnek a felét kapta az a szintén nem túl derűs alternatíva, hogy: „Igen, (óhajtanám igénybe venni a járatot) – ha muszáj.
A felkínált válaszok között tehát nem szerepel az, hogy „miért ne, hát persze” – amitől ez a röpke felmérés kissé pesszimistának tűnik, ami azért is érthető, mert az "ultralong" repülés egyben szuperhosszú maszkviselést jelent, kivéve persze az ezen a járaton háromszori(!) főétkezést. Az viszont kifejezetten optimista, amiért a kérdések aktuálisak, vagyis hogy a Singapore Airlines bejelentette, november 9-én ismét elindítja heti háromszor ultrahosszú, egészen pontosan 15 ezer 348 kilométeres járatát a városállam és a keleti-parti metropolisz között, amelynek menetideje tehát 18 óra öt perc, a visszafelé vezető út még hosszabb (az ellenszél miatt), 18 óra 40 perc.
Ez volt a járvány előtt is a világ leghosszabb menetrend szerinti járata, amelyet most vegyes üzemmódban támaszt fel a légitársaság, vagyis az utasok mellett jelentős teheráru-rakománnyal, mert hogy a mai viszonyok között a légi áruszállítás jelentősége és részesedése jóval nagyobb, mint a Covid előtti időszakban. Egészen pontosan a leállások előtti a SIA Newarkba vitte az utasait, ez a mostani járat a Kennedy repülőtéren landol és onnan indul vissza.
Érdekes, hogy a társaság a vonalon a „standard” A350-900-ast használja majd, 42 business, 24 prémium-economy és 187 „sima” economy üléssel, ellentétben a csak prémium-economy/businessre berendezett ultra nagy hatótávolságú ULR variánssal. Erről a döntésről csak találgatni lehet, talán arról lehet szó, hogy nemcsak prémium-utasokra számít a cég, vagy talán a kabinberendezés teszi lehetővé, hogy economy-ülések helyett, illetve rajtuk is árut szállítsanak. A jelentős teherszállító jelleg magyarázza egyébként a reptérváltást is, merthogy az USA keleti partvidéke és Szingapúr között ez lesz az egyetlen légi áruszállítási kapcsolat, márpedig az érkező áru szétterítésére a JFK-ről indulnak belső cargo-járatok.
Szingapúri részről feltehetően egybeesik a járat újra nyitása azzal, hogy a városállam hatóságai a járvány miatti leállásokat „változó megközelítésben” kezeljék, és esetenként a kockázatosabb országokból érkezőknek is (mint például az Egyesült Államok) sűrű kötelező tesztelést vezessenek be a házi karantén helyett.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!