Újra közlekedési céget vezet a Nokia-dobozos Balogh Zsolt

iho/közút   ·   2012.02.10. 08:29

Balogh Zsolt volt megbízott BKV-vezérigazgató, a Hagyó-ügy koronatanúja és egyben egyik vádlottja, az elhíresült nokiás dobozos történet kitálalója újra közlekedési céget vezet, ezúttal a fideszes vezetésű Pécsett. Sok dolga nincsen, a három évvel ezelőtti buszprivatizációban részt vett, majd elbukott cég agóniáját kell tulajdonképpen levezényelnie – írja az Index.

2011. november 18-án új vezető érkezett a pécsi buszközlekedést 2009-ben gyanús körülmények között privatizáló PK Busrenthez: a cégnyilvántartás szerint Balogh Zsolt volt megbízott BKV-vezérigazgató, a Hagyó-ügy koronatanúja és egyben egyik hűtlen kezeléssel vádolt szereplője lett az igazgató. Megbízatása idén májusig szól, addigra a cég valószínűleg csődbe is megy.

A PK Busrentnek két jó éve volt, miután a Pécsi Közlekedési Zrt.-vel 2009 januárjában csodálatos üzletet kötött: 2,2 milliárd forintért megvette az önkormányzati cég 150 darabos buszflottáját, majd azzal a lendülettel bérbe is adta azokat a Pécsi Közlekedési Zrt.-nek évi 2,1 milliárd forintért, előre bekasszírozva kétmilliárd forint rendelkezésre állási díjat. A PK Busrent 2009-ben és 2010-ben is egymilliárdos bevételt könyvelhetett el.

A szerződés megkötése után politikai váltás történt, jött az új fideszes városvezetés. Páva Zsolt polgármester hivatalba lépését követően szinte rögtön feljelentést tett az ügyben, elindult a nyomozás, 2010 végén pedig a Baranya Megyei Főügyészség vádat emelt a Pécsi Közlekedési Zrt. igazgatója ellen hűtlen kezelés miatt. Innentől folyamatosan fogyott a PK Busrent körül a levegő: a NAV 2011 februárjában mattot adott a cégnek egy 774 millió forintos adóbírsággal, 2011 márciusában pedig a pécsi önkormányzat gyakorlatban visszavette az irányítást.

Az események hatására 2011 végén eltűnt a PK Busrent meghatározó tulajdonosa, az LL Bus Kft., november 10-én bírósági végrehajtás érkezett az adótartozásra, rá egy hétre pedig feltűnt a semmiből Balogh Zsolt. Az új vezetés első nagy horderejű döntése az volt, hogy a PK Busrent visszavonta az ügyészség álláspontját vitató ellenkeresetét a 2009-es szerződés semmissé nyilvánításáról szóló perben, így az okirat várhatóan februárban semmissé is válik.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.