Újra közlekednek étkezőkocsik a Balatonhoz

MTI/iho   ·   2019.05.27. 19:00
400px_etkezokocsi

A MÁV-Start szolgáltatásfejlesztésnek köszönhetőn június 15-e és augusztus 25-e között, napi tizenhat (oda-vissza nyolc–nyolc) balatoni vonaton, pontosabban meghatározva a Balaton expresszeken étkezőkocsik is közlekednek a Déli pályaudvar és Keszthely között. Az intézkedéssel a vasúttársaság célja, hogy a változatos és megfizethető, streetfood jellegű étel- és italkínálat (például: csapolt sör, hamburger) által az utasok érezhető javulást tapasztaljanak a belföldi forgalomban nyújtott szolgáltatások terén.

Ismét igénybe lehet majd venni az étkezőkocsik szolgáltatásait: a nyári menetrend alatt a Balaton expresszek streetfood-jellegű ételekkel és italokkal várják az utasokat (fotó: MÁV-Start)

A MÁV-Start 2012 óta azon ritka európai vasúttársaságok közé tartozik, amelyeknél nincs belföldi catering. A szolgáltatás végleges leépülése hosszú folyamat eredménye volt – a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója 2012-ben, egy interjúban azt nyilatkozta, üzletileg nem érte meg étkezőkocsikat közlekedteni a vonatokban. „Az emberek sokkal jobban szeretnek nosztalgiázni, mint pénzt költeni az étkezőkocsiban” – jelent meg nyomtatásban. Az indoklás szerint a szolgáltatás működtetése 655,7 millió forint, míg a bevétel csak 10,3 millió forint volt évente. Történt mindez két évvel azt követően, hogy a vasúttársaság megkeresésére tanulmány készült az utasellátás fontosságáról.

Elég volt azonban megtapasztalni a MÁV utasellátó által kínált éttermi szolgáltatást, és ár-érték arányban összevetni mondjuk a közeli cseh vagy osztrák vasúttársaság étlapjával, és rögtön egyértelművé vált, hogy miért nem volt sikeres a magyar utasellátás hosszú vonatutakon sem. A MÁV-Start Utasellátó mellett a nemzetközi gasztrotrendek is elszaladtak, nehéz tasakos levessel és mirelit rántott sajttal híveket szerezni a belföldi fedélzeti fogyasztásnak, mindezt meglehetősen borsos áron. Így maradt a nemzetközi forgalom, bár ott sem maradéktalan szinten, hiszen idestova két éve ezen a területen is megnyirbálták a szolgáltatásokat. Ehhez képest erős kontraszt például a Cseh Vasutak (CD), ahol bisztrókocsi program fut.

A Start tehát egyelőre tesztjelleggel közlekedtet újra néhány vonaton étkezőkocsikat. A siker receptjének első három hozzávalója: megfelelő árazás, költséghatékony működés és a trendeket követő menedzsment.

Információink szerint az étkezőkocsikban a MÁV-Nosztalgia Kft. szolgáltat majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Hajózás Belvíz

Balatoni hajózás: idén már nem lehet „körbemenni”

iho/hajózás   ·   2025.04.19. 12:00

A Balatontipp írta meg, drasztikus járatcsökkentéssel egyszerűen kettévágták a balatoni hajózást. Mostantól keletről csak Balatonszemesig, nyugatról legfeljebb Balatonlelléig lehet eljutni, azaz jószerével megszűnt a hajós kapcsolat a tó keleti és nyugati medencéje között.