Ünnepi répa

Vörös Attila   ·   2012.12.27. 08:20
IMG_0320__121226_Maza-Szaszvar__M62228__400

November óta rakják a répát Bácskában, Bácsalmáson, Bácsbokod-Bácsborsód állomáson és Baján. Általában heti 1-2 vonatot raktak meg ezeken az állomásokon, az ünnepek alatt azonban heti három pár tehervonat közlekedik Bácska és Kaposvár között. Karácsonykor sem állt le a szállítás, 24-én és 26-án üres fordák érkeztek, 25-én és 27-én pedig ezek rakott párjai indultak el Bátaszéken és Dombóváron át Kaposvárra.

A 25-i rakott vonat valamiért aznap csak Bátaszékig jutott, másnap kora hajnalban indult tovább. A Dombóvárról nagyjából ugyanakkor induló üres tehervonattal Máza-Szászváron keresztezett, ahol mozdonyvezetőt cserélt a két vonat, és így folytatták útjukat a célállomásuk felé. A 215-ös Szergej az üres fordával még sötétben Bajára ért, ezt nem lehetett lefotózni. A 228-ast a rakottal viszont igen, hiszen nem küldték fel a személyvonatok előtt a nehéz teherrel hegyet mászni.

Méltóságteljes hegymászás Máza-Szászvár és Kárász-Köblény között

Felvételünk nem túl karácsonyi hangulatú, a tavaszi szélviharban reggel fél nyolc körül, 12 Celsius-fokos hőmérsékletben készült. A 228-as Szergej méltóságteljesen, olyan 20 kilométer per óra körüli sebességgel falja a szászvári emelkedőt, megnyugvás csak Szalatnak után jött. A dombtetőn levő megállóhely Máza-Szászvár állomástól 10 kilométer távolságra van, a répavonatnak 23 perc kellett, amíg odaért a kanyargó, hegyi jellegű pályán. A személyvonatok ezt az utat 11 perc alatt teszik meg...

A Szergej dübörgését mindenesetre nagyon sokáig lehetett még hallani, ennél nagyobb hangorgiát csak egy Csörgő tud kelteni, ha mögé kötnek egy nehezebb tehervonatot. Néha azért ez is előfordul még az 50-es vonalon.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.