Utak a határig, uniós támogatással

MTI   ·   2012.10.08. 12:11

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) pályázatot írt ki a Zala megyei Rédicset és a szlovéniai Göntérházát, illetve a Békés megyei Eleket és a romániai Ottlakát (Graniceri) összekötő út magyar szakaszának megépítésére – közölte a NIF.

A tervek szerint a Rédics–Göntérháza összekötő út kétszer egysávos, 1,85 kilométer hosszú lesz. Az út magában foglalja a Határ-patak feletti hidat, amely egy előre gyártott vasbeton gerenda híd lesz.

Ajánlatot a pályázók október 24-éig tehetnek, a beruházás tervezett befejezése 2013. június 30.

A fejlesztés a Szlovénia–Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007–2013 keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával valósul meg. Az uniós támogatás mértéke 85 százalék, a hazai társfinanszírozás 15 százalék.

Az Elek–Ottlaka (Graniceri) összekötő út esetében magyar oldalon 3,7 kilométer út épül majd. A pályázók október 25-ig tehetnek ajánlatot, majd a beruházás befejezésére egy évük lesz, hiszen a tervek szerint 2013. október 18-ig kell elkészülnie a fejlesztésnek.

A beruházás a Magyarország–Románia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007–2013 keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával valósul meg. Az uniós támogatás mértéke hasonlóan az előző beruházáshoz 85 százalék, a hazai társfinanszírozás 15 százalék – tartalmazza a közlemény.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.