Utazásélmény-javítás Győrnél Jenbacherekkel

iho/vasút   ·   2019.02.27. 08:45
jenbacher_gyor0

A motorkocsikkal a Győr–Pápa–Celldömölk vonalon naponta hatszor, a Győr–Veszprém vonalon pedig naponta négyszer lehet majd utazni, várhatóan a nyári menetrend életbe lépésétől, június közepétől. A mozdonyvezetők típusismereti képzése már elkezdődött. A felújított, százhúsz kilométer per órás sebességre képes, 49 méter hosszú, kétrészes szerelvényben kocsinként 72 ülőhelyen foglalhatnak helyet az utasok.

(fotók: MÁV)

Az Osztrák Szövetségi Vasútnál (ÖBB) 5147-es sorozatú jármű prototípusa 1986-ban készült el, a sorozatgyártás 1987-től 1996-ig tartott. A járműveket az osztrák Jenbacher Werke az ÖBB számára készítette. A GYSEV 1991–1996 között gyártott Jenbacher motorvonatokat vásárolt és újított fel 2011-ben, ezek közül most két jármű kerül a MÁV-Starthoz.

A dízel motorvonatok a MÁV-Start és a GYSEV közti kölcsönös járműhasználati megállapodás részeként közlekednek majd, a járművek teljeskörű karbantartását a GYSEV végzi.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elmarad Romániában a dízelreneszánsz

iho/vasút   ·   2025.10.03. 09:00

A CFR Călători hónapok óta nem fizette ki a villamos üzemű járművei által elhasznált vontatási áram díját, ezért a vasúti áramszolgáltató Electrificare CFR úgy döntött: október 7-étől nem engedi közlekedni a villamosmozdonyokat és -motorvonatokat. A vasúttársaság végül kegyelmet kapott.