Ütemterv szerint halad az M8-as autóút építése

A gyorsforgalmi út Körmend és Rábafüzes közötti kétszer egy sávos, 28,9 kilométer hosszú szakaszán dolgoznak jelenleg.
A munkálatok 2018 tavaszán kezdődtek a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában. A projekt két szakaszra bontva valósul meg: Körmend és Vasszentmihály, valamint Vasszentmihály és Rábafüzes között épül meg az M8-as. Előbbi szakasz várhatóan 2021 augusztusára készül el, míg az utóbbi, 9,45 kilométer hosszú szakaszt már jövő áprilisban birtokba veheti a járműforgalom. A kivitelezési munkákat az idei évben nehezítette a térséget érintő csapadékos időjárás és a Rába árterülete okán kialakult folyamatos, magas talajvíz.
A kivitelezés a szakasz teljes hosszán zajlik, az egyes részek műszaki készültsége azonban eltér: bizonyos szakaszokon még a beton burkolatalapot készítik, más helyszíneken pedig már kész az aszfalt kötőréteg is. Összesen több mint kétmillió köbméter töltésanyagot építenek be.

Az M8-as most épülő szakaszán létesül az 575 méter hosszú vasszentmihályi völgyhíd, mely Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja lesz. A jelenleg zajló hídfejlesztések közül az egyik legnagyobbak számító műtárgyon az alépítmény már elkészült, az acél főtartók is a helyükön vannak, jelenleg a vasbeton pályalemez építése zajlik. A tizenegy támaszú völgyhídnál 22 méteres pillérek is épülnek annak érdekében, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, valamint a Nemesmedves és Vasszentmihály közötti utat.
Megvalósul négy különszintű csomópont (Körmend nyugat, Csákánydoroszló, Vasszentmihály, Szentgotthárd), a 86-os főút kezdő csomópontjánál készül egy szintbeni csomópont, Gasztonynál egy pár egyszerű pihenő, továbbá Szentgotthárdnál létrehoznak egy pár komplex pihenőt. A teljes szakaszon 22 felüljárót, 13 aluljárót és 5,1 kilométer szervizutat hoznak létre, megtörténik 8,6 kilométernyi út korrekciója, megépül Körmend nyugati csomópontnál hétszáz méternyi kerékpárút, valamint Körmend-Horvátnádalja térségében 1,2 kilométer zajárnyékoló fal. A projekt során 10,2 hektár csereerdőt telepítenek: 336 ezer 175 fát és cserjét ültetnek.




A Körmend és Rábafüzes közötti szakasz átadása előtt várhatóan az alsóbbrendű keresztező utakat és műtárgyaikat helyezik forgalomba, annak érdekében, hogy a főpálya befejező munkálatai is elkészülhessenek.
A nettó 62 milliárd forint értékű fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg a Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. kivitelezésében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!