Vajon ki nyeri a pozsonyi villamostendert?

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.11.26. 18:00
image00063

A Pozsonyi Közlekedési Vállalat harminc egyirányú, alacsonypadlós villamost szerez be. A kontraktus becsült értéke 89 millió euró.

Pozsonyban hamarosan még több villamosvonalon élvezhető a kényelmes utazás, mert a legrégebbi szerelvényeket új, korszerű villamosok váltják ki. A Pozsonyi Közlekedési Vállalat (Dopravný podnik Bratislava - DPB) a napokban írt ki közbeszerzési pályázatot harminc új villamos beszerzésére. A pályázati kiírás feltételei között szerepel, hogy a villamosok 32,5 méter hosszúak, legalább 240 utas befogadására alkalmasak legyenek, továbbá, hogy legalább 85 százalékban alacsonypadlósak és persze légkondicionáltak legyenek. A pályázat győztese tíz villamost biztosan leszállíthat, a fennmaradó húszat pedig opcionálisan hívhatja le a közlekedési vállalat. A versenypályázaton a vételár súlya 80 százalék, a maradék pedig a műszaki paraméterekre vonatkozik.

A cél az, hogy rövidesen 75 százalékban legyenek alacsonypadlós szerelvények a pozsonyi tömegközlekedésben. Ennek érdekében szeretnék fiatalítani, korszerűsíteni a járműparkot, végleg kiváltani a legrégebbi villamosokat. A közlekedési vállalat jelenleg egy másik villamostender elkészítésén is dolgozik, amit állítólag nemsokára kihirdetnek – ebben tíz, kétirányú, alacsonypadlós villamosokat keresnek. Ezen kívül további nagykapacitású villamosok beszerzését is tervezik, amelyeket a Ligetfaluban tervezett villamoshálózat-bővítést követően használnának.

A legutóbbi pozsonyi villamostendert a cseh Škoda nyerte, eddig ésszesen harminc 29T típusú egyirányú, illetve harminc kétirányú, 30T típusú alacsonypadlós villamost szállított le. A jelenlegi tender feltételei is előre vetítik, hogy valószínűleg újra a cseh járműgyártó lesz a befutó. Előnyös lenne ez a járművek karbantartását illetően is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.