Vasúti és közúti fejlesztés Békéscsabán
A páneurópai négyes számú közlekedési folyosó Békéscsaba-Lökösháza közötti szakaszán 2013-ban korszerűsítési munkálatok indulnak EU-támogatásból – közölte Vantara Gyula (Fidesz-KDNP), Békéscsaba polgármestere.
A Békéscsabát érintő beruházások összege negyven milliárd forint, száz százalékos támogatás mellett.
A fejlesztés alapjaiban rendezi át a városi közlekedés szerkezetét és biztonságát, hasonló volumenű közlekedés-fejlesztés támogatás nélkül évtizedeket igényelt volna – mondta a polgármester.
Hozzátette: a kivitelezési munkálatok a mezőmegyeri aluljáró építésével indulnak 2013-ban és az összes többi, várost érintő fejlesztés 2014-ben.
A projektnek köszönhetően javul Békéscsaba nemzetközi megközelíthetősége, a páneurópai vasúti folyosó az egyik legfontosabb összeköttetést jelenti Európa és a Balkán között, csökken a menetidő Budapest és Békéscsaba között, a vasúti pályaszakasz korszerűsítése után óránként 160 kilométer sebességgel közlekedhetnek a vonatok. Békéscsaba a város logisztikai felértékelődésére is számít és a befektetők nagyobb érdeklődésére a beruházást követően – mondta Vantara Gyula.
A Békéscsabát érintő vasúti és közúti beruházások keretében átépítésre kerül a vasútállomás teljes vágányhálózata, a fővágányokon a vonatok 120 kilométeres sebességgel haladnak át. Megújul az állomás épülete és a műemlékvédelem alatt álló peron-tető, új parkoló lesz és korszerű utas-tájékoztatási rendszer.
A komplex közlekedés-fejlesztési program részeként a város több pontján épülnek különböző szinteken korszerű és biztonságos közúti csatlakozások kerékpár utakkal, gyalogos átkelőkkel, több vasúti átjáró megszűnik, átjárhatóbb lesz a vasúton túli Jamina városrész és a vasúton inneni belváros, gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés a városrészek között gépkocsival, kerékpárral és gyalogosan.