Vectronokat vesz a PKP Cargo

iho   ·   2015.10.09. 13:45
400px_pkpcargo_vectron

A PKP Cargo és a német gyártó közötti, hetvenöt millió euró értékű kontraktus magában foglalja a tartalékalkatrész-szállítást és a gépek nyolcévnyi karbantartását, valamint opciót biztosít öt további Vectron megvásárlására is, huszonhat millió euró értékben. A vállalatnak hosszú ideje ez a legnagyobb gördülőállomány-befektetése.

Felszereltségük alapján a modern, több áramrendszerű Vectronok közül tizenkettő az Ausztrián, Csehországon, Lengyelországon, Németországon, Magyarországon és Szlovákián átvezető tranzit folyosón fog szolgálatot teljesíteni. A fennmaradó három egységet az Ausztrián, Csehországon, Németországon, Magyarországon, Hollandián, Lengyelországon és Szlovákián átvezető útvonalra szánja a PKP Cargo. A mozdonyokra feltelepítik az Európai Vonatbefolyásoló Rendszert (ETCS).

Szeptember végén Gdanskban mutatták be a PKP Cargo Vectronjainak demó verzióját; a lengyel vasúttársaság tizenöt modern járművet vesz a Siemenstől<br>(fotó: Siemens)

A Railway Gazette információi szerint az első gépeket jövő januárban szállítja le a Siemens, míg a tizenötödiket 2017 nyarán veheti át a lengyel fuvarozó. A mozdonyok a gyártó München-Allachban található telephelyén készülnek majd.

A Vectron mozdonycsaládot úgy fejlesztette ki a Siemens, hogy megfeleljen a határokon átnyúló vasúti közlekedés követelményeinek. További vasútbiztosító rendszerek beépítésére is felkészítették, ami nagymértékben megkönnyíti az országonkénti csomagok utólagos felszerelését, amennyiben a szállítási feladatok változnának. Mivel a hatósági engedélyeket már megadták Ausztriában, Csehországban, Németországban, Magyarországon, Olaszországban, Norvégiában, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában, Svédországban és Törökországban, így a további mozdonyokkal kapcsolatos eljárások jelentős mértékben lerövidültek. Ráadásul a Vectron platform minden vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásnak (TSI) megfelelő tanúsítvánnyal rendelkezik, ami azt jelenti, az EU összes tagállamában jóváhagyhatják üzemeltetését. További tanúsítványokra csak azért lehet szükség az egyes országokban, hogy bizonyítást nyerjen: a mozdonyok megfelelnek a TSI-ben nem szereplő nemzeti követelményeknek is – áll a gyártó közleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.