Villany után dízelek a britektől?

iho/vasút   ·   2012.02.02. 14:30
00

Manapság már természetes, a hidegháború idején, a hetvenes években igen ritkának számított, hogy Nyugatról térségünkbe helyezzék valamilyen jármű, gép gyártását. A British Rail az új, 56-os sorozatú gépeit Romániában, a craiovai Electroputerénél gyártatta 1976-ban – a 135 darabos széria első harminc tagját. A további 105-öt Doncasterben (56031–56115) és Crewe-ben (56116–56135) készítették.

A mozdonyok jó része a brit vasút magánosítása után az EWS (English Welsh and Scottish Railways) flottáját gazdagította, egészen 2004-es leállításukig. Az EWS 2009-től, mint a DB Schenker brit leányvállalata működik tovább, megörökölve a félreállított mozdonyokat is. Egy angol vasútbarát fórum szerint a társaság a teljes, 43 darabot számláló állományt áruba bocsátaná, ezek közül három Magyarországra érkezne. A Railways Illustrated folyóiratban meg is jelent egy kép a Floyd-flottaszínekre festett 56301-es gépről, ám ez a gép nem szerepelne az eladandók listáján, képmanipuláció volt csupán.

A hírek szerint a Floyd valóban gondolkozik nagyteljesítményű dízelmozdonyok beszerzéséről, de hivatalos megerősítést még nem kaptunk. Brit források szerint az 56101, 56115, 56117 pályaszámú gépeket kínálták fel eladásra a Europhoenix társaságnak, amely aztán Magyarországon üzemeltetné a „hatlábúakat”.

Első szériás, még Romániában gyártott 56-os Doncasterben<br>(forrás: wikipedia)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!