Villanybusz a csehektől:<br />Miskolc után Budapesten is

iho/közút   ·   2011.09.21. 15:01
kiskep

A Kravtexnek licencet adó cseh gyártó elektromos midije már bemutatkozott Miskolcon, de akkor nem szállított utast, csak állva lehetett megtekinteni. A 85 utas szállítására alkalmas buszt lítiumion akkumulátorokból nyert elektromos energia hajtja. A Kelenföldön tárolt tesztjármű a 26-os járat vonalán fog közlekedni délutánonként szeptember 27. és október 4. között.

Belső égésű motor azért akad a fedélzeten: az akkumulátorok hulladék hője mellett ez segíti a fűtést, illetve termeli az elektromos áramot a segédüzemek számára. A buszt kétféleképpen lehet tölteni: majdnem teljes töltöttséget lehet elérni a nappali gyorstöltéssel, de az akkumulátorok hosszú élettartamát elősegíti, ha éjszaka kisebb árammal, de teljesen feltöltik őket. Elektronika védi az energiatárolókat a teljes kimerüléstől, tehát 20 százalékos töltöttség alatt letilt a hajtás.

Érdekesség még, hogy Rába-gyártású a hajtott hátsó tengely. A síbuszként egyébként a Tátrában foglalkoztatott tesztbusznak csak a vezetőtere légkondicionált.

Szlovák feliratok, lanovka-grafika: üdvözlet a Tátrából Budapestnek

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.