Vissza a régi kerékvágásba

Vörös Attila   ·   2012.01.07. 09:00
400

A főváros egyik leghangulatosabb állomásának teherforgalmát a szomszédságában terülő hengermű határozza meg. A gyárba Dunaújvárosból vasúton érkeznek az acélbugák, azaz a jó tíztonnás acéltömbök. Ezeket a lőrinci gyárban hengerelik a kívánt vékonyságú acéllemezekké. A heti 2-3 alkalommal érkező bugavonatot Ferencvárostól Szergej húzza, hiszen a lajosmizsei vonal fölött már nincs felsővezeték. Hétköznaponként csomóponti kiszolgáló tehervonat is közlekedik Bobóval. Az M44-esnek azonban Kispestre sokszor nincsen elegye, csak a visszaúton húzza a kirakodott tehervagonokat. Havi néhány alkalommal Gyálon is van kiszolgálás, ez is a Bobó feladata.

A kispesti tartalék az üres tehervonattal halad Kőbánya-Kispest felé<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.