Vissza a régi kerékvágásba

Vörös Attila   ·   2012.01.07. 09:00
400

A főváros egyik leghangulatosabb állomásának teherforgalmát a szomszédságában terülő hengermű határozza meg. A gyárba Dunaújvárosból vasúton érkeznek az acélbugák, azaz a jó tíztonnás acéltömbök. Ezeket a lőrinci gyárban hengerelik a kívánt vékonyságú acéllemezekké. A heti 2-3 alkalommal érkező bugavonatot Ferencvárostól Szergej húzza, hiszen a lajosmizsei vonal fölött már nincs felsővezeték. Hétköznaponként csomóponti kiszolgáló tehervonat is közlekedik Bobóval. Az M44-esnek azonban Kispestre sokszor nincsen elegye, csak a visszaúton húzza a kirakodott tehervagonokat. Havi néhány alkalommal Gyálon is van kiszolgálás, ez is a Bobó feladata.

A kispesti tartalék az üres tehervonattal halad Kőbánya-Kispest felé<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!