Visszatérnek a csehek hamburgi kikötőikbe

MTI/iho   ·   2015.04.26. 11:15
hamburg_kikoto0

A kikötők a cseh–szlovák különválás után (1992) a cseh állam tulajdonába mentek át, és a kilencvenes évek közepe óta szinte senki sem használta őket. A cseh közlekedési minisztérium szerint a felújítás mintegy 150 millió koronába kerül. Amennyiben a tervek megvalósulnak, a hajók 2016-ban térhetnének vissza a kikötőkbe.

– Azt szeretnénk, hogy a hamburgi kikötő bázisként működhessen a cseh vállalatok számára, s működtetésének az állam szempontjából legyen gazdasági értelme – nyilatkozta Dan Tok közlekedési miniszter. A tárcavezető kifejtette: a felújítás első fordulója már el is kezdődött. A munkát néhány épülettel és azok berendezéseivel kezdik, ami lehetővé teszi, hogy az év vége felé már használhassák azokat. A felújítás az egész jövő évben folytatódni fog.

Hamburg kikötőjének egy részlete. Kattintson bele a panorámaképbe! (fotó: wikipédia)

A minisztérium terve szerint a kikötőket azok a cseh cégek használhatják majd, amelyeknek kapcsolatuk van a folyami közlekedéssel. Hamburgból az Elba folyón át hajókon jut el az áru Csehországba.

– Stratégiai fontosságú, hogy a Cseh Köztársaság megfelelő logisztikai hátteret nyújtson azoknak a cégeknek, amelyek képesek tevékenységet folytatni a tengeri kikötő területén – mutatott rá Tok.

Hamburg a nyolcvanas években a korabeli csehszlovák gazdaság fontos kikötőjének számított. Évente átlagban 2,5 millió tonna áru fordult meg a kikötőben, míg jelenleg ez nem éri el a félmilliót sem. Csehországnak Hamburgban három kikötője van: Saalehafenben huszonegyezer négyzetméter, Moldauhafenben háromezer négyzetméter és Peutehafenben nyolcezer négyzetméter. Az első kettőt a versailles-i szerződés alapján 1929-ben kapta meg 99 évre Csehszlovákia, míg a Peutehafenben lévőt Prága megvette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Támadhatnak a német Messerek!

Károly Szabolcs   ·   2020.11.18. 18:00

Többévnyi kínlódást követően a DB megkezdte az utasforgalmi próbaüzemet a Škodától vett 102-es mozdonyokkal és az azokhoz tartozó emeletes ingaszerelvényekkel.