Vita alakult ki a BKK és a szakszervezetek között

MTI   ·   2011.10.27. 17:41
Vitézy Dávid, a BKV igazgatóságának tagja, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója egy tíz pontból álló határozati javaslatot terjesztett elő, amelyet az igazgatóság szerdai ülésén el is fogadott. E szerint felkérték a BKV vezérigazgatói teendőinek ellátásával megbízott Várszegi Gyulát, hogy tekintse át a kollektív szerződést, és tegyen javaslatot annak módosítására; felül kell vizsgálnia a BKV üdülőire, munkásszállóira, sportlétesítményeire fordított forrásokat is. Az igazgatóság határozata alapján felülvizsgálják továbbá a BKV teljes munkaszervezetét és létszámát.

A Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetsége (KEKSZ) és a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) a közleményében azt írta, csaknem egyéves munkája során a Budapesti Közlekedési Központ érdemi eredményt nem tudott felmutatni, és a vezérigazgató a finanszírozás kérdésére a mai napig nem találta meg a választ.

A szakszervezetek szerint felelőtlenek és átgondolatlanok azok a megtakarítási intézkedések, amelyeket Vitézy Dávid a BKV-nál javasolt. Véleményük szerint a BKK, felelősségi körét túllépve, olyan látszatintézkedésekre kényszeríti a BKV-t, amelyek nem oldják meg a finanszírozási problémákat, és a munkavállalók juttatásait akarják elvenni a kollektív szerződés módosításával. Hozzátették, hogy a BKK vezetése nincs tisztában azzal, milyen nehézségekkel kell nap mint nap megküzdeniük a dolgozóknak a szolgáltatás fenntartásáért, miközben egyre inkább a napi gondjaik, megélhetésük került veszélybe.

A KEKSZ és a VTDSZSZ minden törvényes eszközt és fellépést kilátásba helyez, amennyiben nem az európai trend normái szerint történik a BKV átalakítása. Egyben felszólítják a BKK vezetőjét, hogy a törvényesség szellemében és csak hatáskörén belül járjon el.

Vitézy Dávid a szakszervezetek álláspontjára úgy reagált: a BKV-t igazgatóság vezeti, ez a testület felel a társaság működéséért; a javaslatokat igazgatósági tagként terjesztette elő, és Várszegi Gyula támogatta a javaslatokat.

Hozzátette: éppen az uniós trendeknek megfelelő irányú az átalakítás, ugyanis egy uniós rendelet szerint tilos úgy támogatást adni, hogy nem ellenőrzik a felhasználását, és tiltott állami támogatásnak minősül majd az a támogatás, amely nem feltétlen szükséges a működéshez. A BKV-nál ezt a rendeletet 2012. május elsejétől kell alkalmazni, amikor életbe léphet az új közszolgáltatási szerződés - jegyezte meg.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.