Vitézy válaszolt

iho   ·   2013.02.05. 12:35

A Blikkben megjelent cikkre válaszolva Vitézy Dávid az Indexnek elmondta, hogy az Alstom metrók szoftverét addig nem tudják teljes körűen alkalmazni, amíg vegyesen járnak az új és a régi szerelvények a 2-es vonalon. A metróvonal felújításakor telepített Siemens rendszer ugyanis az orosz kocsikat nem tudja vezérelni, a frissítéssel azonban megoldódnak a problémák. Az Alstomot szerződés kötelezi minden ehhez hasonló, garanciális hiba kijavítására.

Szintén az Indexnek nyilatkozva Bíró Endre, a Metróért Egyesület vezetője elmondta, hogy a Blikk eltúlozta a nyilatkozatát: fékhibák ugyan felléphetnek a hibás szoftver miatt, de ez a biztonsági rendszer miatt komoly balesetveszélyt nem jelent.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.