Vonatkövető alkalmazást fejleszt a Deutsche Bahn

iho/vasút   ·   2012.02.14. 10:11

Új mobiltelefonos alkalmazást fejleszt a Deutsche Bahn. A napvilágot látott hírek szerint a vonatok helyzetét valós időben megjelenítő program egész Németország adatait képes kezelni – írja a Regional Bahn blog.

A DB AG a hírek szerint olyan alkalmazást készít az okostelefonokra, amely a menetrendi kereső adatait térképen is meg tudja jeleníteni és ilyen módon lehet tájékozódni a környéken közlekedő vonatokról. A szolgáltatás várhatóan csak Németországban működik majd, de felmerült az azonos utastájékoztató rendszert használó vasutak (így például az SBB, ÖBB és a PKP) rendszerének összekapcsolása is.

A program lényegében úgy fog működni, mint a korábban a müncheni S-Bahn kapcsán már bemutatott webes, és azóta elkészült mobilos alkalmazás. Az adatokat a DB Navigator online adatbázisából szedi majd. Az új rendszer kicsiben már működik: a müncheni S-Bahn vonatkövetője okostelefonokon is elérhető.

A DB AG-n belül egyelőre még nem tiszta, ki lesz a felelős a programért. A lehetőségek között éppúgy szerepel a pályavasút – a DB Netz –, mint a DB Regio és a DB Fernverkehr vagy a többi leányvállalat.

Az viszont még nem eldöntött, hogy a magánvasutak adatai megjelennek-e a rendszerben. Többek között a Nordwestbahn vagy éppen az Abellio adatai is elérhetők, azonban az állami vasúttársaság szeretne egy kis pluszbevételt kicsikarni a magánzókból az utastájékoztatás e formájáért cserében. A magáncégek egyelőre nem foglaltak állást a témában.

Az iho korábban már beszámolt róla, hogy egy lelkes vasútbarát, Vincze Béla egy olyan alkalmazást fejlesztett, amely az utast közvetlenül az utazás előtt vagy közben naprakész információkkal látja el.

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás

Szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő hatótávolság megnövelővel ellátott e-teherautókat tesztel a Scania és a DHL

iho/közút   ·   2025.03.29. 15:30

Jegyezzük meg: Extended Range Electric Vehicle, azaz EREV. A kiterjesztett hatótávolságú villanyautót átmeneti megoldásnak szánják az üggyel foglalkozók. Mindaddig lesz benne ráció, ameddig nem épül ki teljesen a megfelelő hatótávolságú e-járműveket kiszolgáló töltőinfrastruktúra.