Vossloh-dízelek a DRS-nek

iho   ·   2013.12.19. 17:30
400px_drs_class_68

Class 68-as mozdonysorozatának második gépét vonultatta fel a gyártó Vossloh España albuixechi üzemében rendezett hivatalos bemutatón a Direct Rail Services. A 68002 pályaszámú mozdony már a DRS új festését viseli magán.

A vasúttársaság új dízelgépeinek első, a 68001 pályaszámot viselő példánya már a csehországi Velím mellett található nagysebességű próbapályán futja az engedélyeztetéshez szükséges teljesítményvizsgálati tesztköreit. A tesztsorozat várhatóan három hónapot vesz igénybe, ezután 2014 tavaszán veheti át a gépet a DRS.

A Class 68-asokkal új dimenzióba kívánja helyezné szolgáltatásait a Direct Rail Services<br>(fotó: Direct Rail Services)

A Railway Gazette arról ír, hogy az úgynevezett UKLight-formatervű dízel-villamos mozdonyok 85 tonnát nyomnak. A gépek „szíve” egy tizenhathengeres, percenként ezernyolcszázas fordulaton 2800 kilowatt teljesítményt leadó Caterpillar C175-16 dízelerőforrás, amely egy ABB-gyártású aszinkron generátor és szintén az ABB CC1500-as vontatási inverterei által hajtja meg a négy aszinkron vontatómotort. Maximális üzemi sebességük 160 kilométer per óra. A Class 68-asok 2100 kilowatt teljesítményű dinamikus fékezésre képesek, melyhez a Knorr-Bremsétől érkező elektropneumatikus fékrendszer ad kisegítést. A kerekek átmérője 1100 milliméter.

Az elsősorban teherszállítást végző Direct Rail Services vezérigazgatója elmondta, a Class 68-asok beszerzése fontos mérföldkő a vasúttársaság stratégiai fejlesztése terén, mivel a mozdonyokkal még több lehetőség állhat a DRS rendelkezésére, ráadásul az ügyfelek az eddiginél is gyorsabb és hatékonyabb szolgáltatáshoz juthatnak hozzá. A Class 68-asok azonban csak az első lépését jelentik a DRS hosszútávú stratégiájának, amivel a cég az ügyfelek szempontjából leghatékonyabb és legrugalmasabb szolgáltatás nyújtását tűzte ki célul.

A DRS még 2012 januárjában adott le rendelést a Vosslohnak tizenöt dízelmozdonyra, amelyeket teher- és személyszállításban egyaránt használni szeretne, leváltva az 1960-as évek közepén a Brush által gyártott, Sulzer-motoros, hattengelyes Class 47-eseket. A szerződés további mozdonyok megrendeléséről szóló opciót is tartalmaz. A Spanyolországban leleplezett második Class 68-as várhatóan 2014 elején, egy tesztsorozatot követően érkezik a DRS-hez. A teljes flotta a tervek szerint 2014 végén állhat forgalomba – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek