Wizz Air Abu Dhabi, Európán túli leányvállalat – low-cost Emirates?

iho   ·   2019.12.13. 09:00
cim
A Wizz Air elvi megállapodást kötött a Wizz Air Abu Dhabi létrehozásáról az Egyesült Arab Emírségekben az Abu Dhabi Development Holding PJSC („ADDH”) csoporttal – hangzik a cég szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

A tervek szerint a Wizz Air Abu Dhabi vegyesvállalatként alakul meg várhatóan 2020 második felében. A légitársaság a Wizz Air már meglévő és erőteljesen növekvő közép-, kelet- és nyugat-európai piacai felé kíván járatokat indítani, hosszú távon pedig az indiai szubkontinens, a Közel-Kelet és Afrika felé terjeszkedne. A Wizz Air hisz benne, hogy egy ultradiszkont modellben működő légitársaság Abu Dhabiban hozzájárulhat ahhoz, hogy tovább erősödjön a város és a térség vonzereje mint világszínvonalú kulturális és turisztikai úti cél.

Az új légitársaság elindulásának időpontja többek között az ADDH-val kötendő végleges megállapodás hatályba lépésétől, a tranzakcióhoz szükséges bel- és külföldi engedélyek megérkezésétől, valamint attól függ, hogy az új légitársaság mikor kapja meg az összes szükséges hatósági jóváhagyást az Egyesül Arab Emírségek Polgári Légiközlekedési Hatóságától a légi fuvarozási engedély (AOC) megszerzéséhez.

A Wizz Air Abu Dhabi a világ legtakarékosabb keskenytörzsű gépeiből, az Airbus A321neo repülőgépekből álló flottával fog belépni az 5 milliárd potenciális utassal rendelkező európai és Európán túli piacra. Az új légitársaság az utasok szempontjából közvetlenül a Wizz Air megszokott magas színvonalát fogja kínálni, amelynek alapja a kiváló ár-érték arány és a világ egyik legzöldebb repülőgépeiből álló flottája – írja a légitársaság.

A leányvállalatról támogatólag nyilatkozott Al Nahyan sejk, az Abu Dhabi Airports elnöke, Al Suwaidi, az ADDH vezérigazgatója. Bryan Thompson, az Abu Dhabi Airports ügyvezetője azt emelte ki, hogy a repülőtéren idén is nő az érkező és az induló forgalom, így továbbra is a régió leggyorsabban növekvő légiközlekedési csomópontjai közé tartozik.

Szerkesztőségünk annyit tehet hozzá a hírhez, hogy – ami érdekes – jelenleg Budapest, illetve más, az európai hálózathoz tartozó Wizz-bázisok illetve Abu Dhabi között  nincs a társaságnak járata. Repül a Wizz Budapestről Dubaiba, gyakorlatilag a távolság ugyanaz, tehát az A321-esek számára Abu Dhabi is lerepülhető: gyanítható, hogy amikor a közlemény többszörösen hangsúlyozza a végleges megállapodáshoz szükséges különféle engedélyeket, akkor egy vagy több közvetlen Wizz-járat létesítéséről is szó lehet.

A közvetlen turista-forgalom mellett mindhárom Öböl-vidéki nagyváros és megareptér egyben bázisa Kelet- és Délkelet-Ázsia illetve Kelet-Afrika felé az átszálló forgalomnak is. Az Abu Dhabiban induló és az európai Wizz-hálózatok különösen értékessé válnak tehát, ha össze is kapcsolódnak, úgyhogy várjuk a hírt, miszerint - talán még a leányvállalat alapítása előtt - megszületik a döntés a Budapest-Abu Dhabi járat indításáról.

Érdekes volt az első nemzetközi visszhang is: egy aviatikai portál a Wizz terjeszkedését a közel-keleti piac felé úgy értékelte, hogy a Wizz olyasfajta hálózati modellt követ, mint az Emirates, csak low-cost bázison, vagyis egy átszállással kínál majd európai elérhetőségeket például India felől, és fordítva. Olyan célpontok között teremthet kapcsolatot, amelyeket eddig csak többszörös átszállással lehetett összekötni, vagy amelyek között csak hagyományos légitársaság repül, drága jegyekért.

Egy új, nagyforgalmú diszkont leányvállalat alapítása, a flotta frissen tartása mellett, még inkább érthetővé teszi, mi motiválja a Wizz-csoportot az előző években bejelentett, hatalmas gépbeszerzésekre, és ezen belül is a nagy hatótávolságú A321XLR vásárlására.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.