A Deutsche Bahn nyilvánosságra hozta a 2024-es menetrendet: hosszabb ICE-k a főbb viszonylatokon
Jövőre negyedével több ülőhelyet ígér a vasúttársaság a népszerű útvonalakon, újabb Sprintereket is indít, továbbá javítja a regionális szolgáltatásokat.
A menetrend december 10-én lép hatályba, jegyek pedig október 11-től válthatók az új időszakra. A Német Vasút mindeközben büszkén hirdeti, „több új távolsági összeköttetést hoz létre, mint az elmúlt két évtizedben”. A sűrűbb vonatkövetéseknek köszönhetően a DB nagyszámú és gyorsabb csatlakozást, valamint lényegesen több ülőhelyet kínálhat a nagyvárosok között.
Michael Peterson, a DB távolsági személyszállításért felelős igazgatósági tagja szerint mindez az elmúlt évek flottastratégiájának, a fejlesztéseknek és a korszerűsítéseknek köszönhető. A Covid-járvány ellenére is bővítették a távolsági járműállományt, és több vonatot képesek indítani a felkapott viszonylatokon. Óránként két vonat jár majd Berlin és Hannover, illetve a főváros és München között (a viszonylatot igénybe vevők mindkét irányban akár 14 IC Sprinter járat közül választhatnak, a korábbi vonatszám csaknem duplájára) – a DB új vasúti korszakának víziója, az összes vonat közlekedését szinkronizáló Deutschlandtakt a tervek szerint 2030-ra válik valóra.
A Deutsche Bahn hosszabb vonatokat állít ki a nagyobb városok között, hogy növelje a férőhelyek számát. Különösen Berlin és Észak-Rajna-Vesztfália városai, például a Köln és Düsseldorf közötti vasúti összeköttetéseken van szükség nagyobb kapacitású szerelvényekre. A Berlin–Wuppertal–Köln útvonalon kétóránként indított közvetlen ICE akár tíz perccel is lerövidíti az utazási időt a Rajna és Spree között. Jövőre csökken a Berlin és Amszterdam közötti menettartam is, körülbelül harminc perccel. Ezt többáramnemű mozdonyok, az NS 193-es sorozatú Vectronjainak a rendszeresítésével, a határokon lezajló mozdonycsere elhagyásával válik lehetségessé.
Jelentősen bővül a kínálat a Nürnberg–Jéna–Lipcse, intercity vonatokkal kiszolgált útvonalon is. Egy helyett mostantól naponta öt IC indul mindkét irányba. Szász-Anhalt, Brandenburg és Mecklenburg-Elő-Pomeránia is részesül a bővülő IC-kapcsolatokból. Magdeburgból új, közvetlen intercity összeköttetés létesül Hamburgba. A meglévő (Lipcse)–Magdeburg–Schwerin–Rostock és (Norddeich)–Magdeburg–Potsdam–Berlin vonalakon is több vonat közlekedik majd. A korszerű ICE 3neo vonatok közül néhány megújult belsővel Észak-Rajna-Vesztfáliában, továbbá a Frankfurt–Stuttgart–München vonalon fog közlekedni. Emellett a Deutsche Bahn felváltja a korábbi IC-ket, és beveti az ICE 4-eseket az ausztriai útvonalakon. Az utazók kedvét keresi a DB és az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) között kibővített partnerség is, amelynek keretében idén decembertől Nightjet járatok indulhatnak Berlinből Párizsba és Brüsszelbe. A Nightjetek kezdetben hetente háromszor, majd 2024 őszétől naponta közlekednek. Jövőre folytatódik a német vasúti hálózaton a vasúti infrastruktúra rehabilitációja.
A DB kvázi kísérleti, vasútvonal áteresztő képességet növelő projektje a Frankfurt/Main és Mannheim közötti Riedbahn általános felújításával kezdődik 2024 júliusában. Emellett a vasúttársaság hatszáz millió eurót fektet be a 25 legforgalmasabb állomás korszerűsítésébe; a düsseldorfi központi pályaudvaron már szemmel látható, milyen változásokra lehet számítani.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!