A remek repbiztonsági statisztika lassítja a változást

iho/repülés   ·   2012.10.24. 14:45
colgan2cim

Több mint három és fél éve nem történt halálos baleset az Egyesült Államok légitársaságainál, de ez a remek statisztika egyben megnehezíti a szövetségi légügyi hivatal tervezett szigorításainak bevezetését.

Az elmúlt tíz év összességében a legbiztonságosabb évtizede volt az USA légi közlekedésének, hangzik az AP elemzése, de épp ez akadályozza az új szabályzók életbe léptetését – nyilatkozta a Flight Safety Foundation elnöke. Az FAA már 1999-ben elkezdte a pilótaképzés megreformálását, a Colgan Q400-asának 2009-es balesete után átdolgozták a tervezetet, de a rendszer életbe lépése 2019 előtt nem várható – nyilatkozta Bill Voss, az alapítvány elnöke.

Három és fél éve Buffalónál volt az eddig utolsó halálos balesete az amerikai légitársaságoknak

Mint erről az iho/repülés is beszámolt, a Colgan Buffalo városánál történt zuhanása egyértelmű pilótahiba volt, a repülőgép egyébként igen fáradt vezetői képtelenek voltak megfelelően reagálni a sebesség csökkenésére, és nem tudták kivenni a Q400-ast az átesésből. E baleset és az Air France A330-asának atlanti lezuhanása után különösen komoly munka kezdődött mind az amerikai, mind az európai légihatóságoknál és repülésbiztonsági szervezeteknél, annak érdekében, hogy az egyre kiterjedtebb automatizálás mellett a személyzeteknek meglegyen a szükséges manuális repülőgép-vezetési képességük is.

Az FAA egyik vezetője szeint már most szakemberek százai gyűjtik önkéntesen a változtatásokhoz szükséges adatokat a légitársaságoknál, a közlekedésbiztonsági testület egyik volt főnöke pedig arra figyelmeztet, hogy a fantasztikus repülésbiztonsági adatok nem szabad, hogy bárkit megtévesszenek: „a múlt leckéit nem szabad, hogy elfelejtsük” – mondta az NTSB korábbi repülési igazgatója, Tom Haueter.

Kapcsolódó hírek