A Zöld-foki-szigetekhez közelít a Vendée Globe mezőnye
Weöres Szabolcs egyelőre nem tart velük, a néhány napja viharban vitorlákat vesztett magyar szkipper Gran Canariánál javít.
A legutóbbi 48 óra húz meg-ereszd meg versenyzése után – azaz hol fújt, hol nem fújt a szél – úgy tűnik, hogy az Afrika partjaihoz közel vitorlázók megtalálták azt a szélsávot, amiben a korábbi négy–öt csomós andalgás után jóval gyorsabban haladhatnak. A bevállalós szkipperekre jellemző bon mot – tudniillik „aki nem próbál ki semmit, az nem is kap semmit” – tulajdonosa, Jean le Cam az élre is állt, vasárnap délig körülbelül 1800 mérföldet (cirka 3300 kilométert) megtéve. Tegyük gyorsan hozzá, miután Weöres Szabolcs Új Európája viharban felborult, a nagy szeleket követő enyhülő, de kiegyensúlyozott felszíni légáramlat-zónában Nicolas Luven megdöntötte a 24 órás szólóvitorlázási rekordot: egyetlen nap leforgása alatt 546,6 tengeri mérföldet (1012,3 km) haladt!
Sajnos a kikötés nélkül a Földet nyugat-keleti irányban megkerülő, szólóvitorlásoknak kiírt verseny magyar indulója, Weöres Szabolcs már rögtön az elején komoly bajba került. A borulásban két vitorlája is megsérült, és sokáig csak arra tudott koncentrálni, hogy hajóját védett helye kormányozza, ahol megkezdheti a javítást. Ez szerencsésen meg is történt, Weöres most Cran Canariánál igyekszik felszámolni a hajóját ért károkat – vitorlát varr és ragaszt, külső segítséget nem vehet igénybe. Az Új Európa a rajttól mért távolsága 1312 tengeri mérföld, és Weöres Szabolcs úgy próbálja magát szellemi kondícióban tartani, hogy igyekszik nem tudomást venni arról, a többiek már hol tartanak.
Van olyan is, aki fel kellett adja a Vendée Globe-ot: Maxime Sorel bokaszalag-szakadás miatt nem folytathatta a versenyt.
Az élboly:
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!