Bajban az Air India - ki kellene fizetni az új gépeket

iho/repülés   ·   2011.09.12. 23:18
Clipboard02

Az eladósodott Air Indiának nincs pénze 27 Boing 787-esre – mondta ki a kemény szentenciát India polgári repülésügyi minisztere. Vayalar Ravi azután nyilatkozott így, hogy a hatalmas ázsiai ország számvevőszéke a parlamentnek benyújtott jelentésében gyakorlatilag semmivé tette az állami légitársaság flottabővítési terveit.

A döntés, miszerint az Air India nagy számban vásárol nagy repülőgépeket: kockázatos, és erősen hozzájárul a légitársaság hitelképessége megrendüléséhez, hangzik a számvevőszéki jelentés, amely ráadásul azt állítja, hogy a flottabővítési eljárás elfogadhatatlanul hosszú ideig tartott.

Air India reklám 787-essel - de szolgálatba áll-e valóban a gép?

Ravi közlekedési miniszter kifejtette, hogy a Boeing a megállapodáshoz képest három évvel később szállítja le a gépeket, az első példányokat idén késő ősszel, de egyes hírek szerint az átadás még tovább csúszhat decemberre. A tárcavezető ugyanakkor azt mondta egy helyi tévéműsor vendégeként, hogy tárcájának nincs pénze kifizetni a gépeket, és most már hiába könyörögne pénzért a pénzügyminiszternek is. Szavai szerint egyelőre maga a kormány sem tudja eldönteni, átcsoportosítja-e a szükséges összeget, vagy lemond a repülőgépekről.
A számvevőszéki jelentés azonban azt is világossá teszi, hogy újabb hitelekből megfinanszírozni a gépvásárlását pénzügyi katasztrófát jelentene a légitársaságra nézve.

Minden nagy reptéren régi ismerősök a festett ablakú Air India gépek

A számvevőszék a közlekedési tárcát teszi felelőssé az elhibázott és elsietett flottabővítési folyamatért, ami a légitársaságot a jelenlegi csődközeli helyzetbe kergette. A számvevőszék azt javasolja, hogy az állam hagyja, hogy a bajbajutott légitársaság maga találja meg a kivezető utat a nehéz helyzetből, a miniszter azonban azt mondta: az állam megteszi a szükséges lépéseket, még ha ebben a pillanatban a bérek kfizetése is nehézségekbe ütközik – adja hírül az Aviation Week.

Az indiai állami légitársaság ebben a pillanatban elég vegyes flottával repül: 82 gépe van az A-320-as családból és csak 6 Boeing 737-ese, viszont 8 A310-ese és két 330-asa mellett a szélestörzsű kategóriát a Boeing dominálja 5 darab 747-essel  és 20 777-essel.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.