Bedek: irány a 777-es!
Az előzetes igényfelmérések és tervezések szerint életképes lehet a használt Boeing 777-es szélestörzsű utasszállítók átépítése cargogéppé. Ez elsősorban a korai 777-200-as sorozatot érintheti, mely lassan kikopik a nagyobb légitársaságoktól. A Tel Aviv mellett Ben Gurion repülőtéren működő vállalat eddig is a Boeing-gyártotta gépekre, a 747-400-asokra, a 767-esekre és a régebbi 737-esekre koncentrált. Most ezt a sorozatot bővítik a 777-essel. A cégvezetés szerint ugyanis a Boeing 787-es, illetve az Airbus A350XWB megjelenésével a légitársaságok számos régebbi 777-estől válnak majd meg. Ezek ugyanakkor még jó állapotban lévő gépek, így piaci lehetőséget látnak a teherszállítóvá átépítési program pontos kidolgozására és a szükséges (és persze költséges) engedélyeztetési eljárások végigvitelére.
Persze van új cargo 777-es is a piacon: a 777-200LR változatra épített gyári teherszállítóból 114-et rendeltek eddig. Csak éppen az új gépnek meglehetősen magas az ára, így sok cargós légitársaság nem engedheti meg magának. Számukra jelenthet megoldást az átépített utasszállító 777-es.
Nem jön rosszul a választék-bővítés a Bedeknek sem: a gazdasági válság miatt a légitársaságok kevésbé szívesen válnak meg 767-300-asaiktól és váltanak nagyobb gépre. Sok esetben pont a 767-es az a méret, melyet még gazdaságosan tudnak üzemeltetni egy-egy járaton. Emiatt viszont nincs elég, még gazdaságosan átalakítható „alapanyag” a cargogépekhez. Kérdés, hogy az átalakítás milyen mélységben érinti a gépet: például kicserélik vagy megerősítik-e a padló tartóelemeit? Mivel az utasok és a belső berendezés sokkal kisebb padlóterhelést jelent, mint a megrakott konténerek, ez kardinális kérdés. Ha marad az eredeti padlószerkezet, akkor elsősorban a csomagküldő szolgálatok, azaz a nagyobb térfogatú, de kisebb tömegű árut továbbító cargotársaságok érdeklődhetnek a típus iránt.
A Bedek folytatja az Airbus A330-as átalakítási projekt vizsgálatát és persze magukat az átépítéseket is. A 2011-es üzleti tervben több mint húsz 747-es és 767-es átépítés szerepel Tel Avivban, illetve számos 737-es átalakítása kínai partnerénél, a Guangzhou város Baiyou Nemzetközi Repülőterén működő Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering üzemében.