Békés szemek Korea felett

iho/repülés   ·   2011.08.02. 15:07

A Boeing 737-700-as utasszállító repülőgépre alapuló rendszerből Dél-Korea 2006-ban összesen négy darabot vásárolt, 1,2 milliárd dollár értékben. Az első gép hétfőn érkezett a Szöultól 450 kilométerre délkeletre fekvő bázisra. A 2008-ban egy pályázaton „Peace Eye” nevet kapott gépekkel Dél-Korea egyrészt a vele hadiállapotban lévő Észak-Korea ellenőrzését végzi, illetve a gépek fontos szerepet kapnak majd az országot körülvevő tengerfelület és a légtér ellenőrzésében is. A gépet a szükséges tesztrepüléseket követően várhatóan szeptember elején veszi át a légierő. Az első példányt még a Boeing építette át, majd Seattle-ben folyt a berepülés. A 2012-ben leszállítandó újabb három repülőgépet viszont már Dél-Koreában, a Korea Aerospace Industries Sacheon melletti üzemében építik majd át.

Az első dél-koreai AWACS tesztrepülés közben <br>(fotó: airliners.net)

A gépek teljes, 360 fokos lefedettséget biztosító, többfeladatú elektronikus fázisvezérlésű radarrendszerét a Northrop Grumman szállította. Az antennarendszer különleges kialakításának köszönhetően a mereven beépített radar nem csak a gép két oldala felé, hanem előre és hátra is képes „látni”. A dél-koreai források szerint a gép képes a teljes Koreai-félsziget ellenőrzésére is – ezt persze erős fenntartásokkal illik kezelni, hiszen az északi hegyvidékek erősen korlátozzák a repülőgép-fedélzeti távolfelderítő radarrendszerek felderítési képességeit. A hivatalos adatok szerint a két pilóta mellett 6-10 főnyi specialistával és rendszerkezelővel dolgozó E-737-es egyszerre 1000 célt képes követni és a légi hadműveleteket irányítani.

Jól megfigyelhető az új generációs, már nem forgó kialakítású radarrendszer <br>(fotó: kr.blog.yahoo.com)

Az E-737-es rendszer mellett döntött Törökország és Ausztrália is, mindkét ország légiereje négy-négy gépet állít hadrendbe.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

InnoTrans 2024, első nap

iho/vasút   ·   2024.09.25. 12:00

Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Hidrogénüzemű villamos, akkumulátoros motorvonat és tolatómozdony – a szeptember 24-ei eseményekből szemlézünk.