Budapest–Dubaj–Mumbai: a Wizz hosszú távú tervei

iho   ·   2013.10.16. 14:30
cim

Szándéknyilatkozatot ír alá a kétoldalú légügyi megállapodás módosításáról a magyar és az indiai miniszterelnök – adja hírül Orbán Viktor utazása kapcsán Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője.

A ma kiadott közlemény szerint a kormányfő kíséretében Szijártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára is Újdelhibe utazik, aki már korábbi nyilatkozataiban is jelezte: a módosítás értelmében a Wizz Air lesz az a magyar légitársaság, amely közvetlen összeköttetést teremthet az ázsiai óriásállam és Magyarország között.

Az iho/repülés számára adott interjújában a Wizz Air kommunikációs vezetője jelezte: a légitársaság következő fontos desztinációja Budapestről Dubaj lesz. Daniel de Carvalho hozzátette, a járat egy most épülő, utasforgalomba épp ezekben a hetekben bekapcsolódó új óriás légikikötőbe, a Dubai World Centralra repül majd, ahonnan gyorsan elérhető mind Dubaj, mind Abu-Dzabi.

A Wizz eddig a teljesen egységes flotta politikájához ragaszkodott...

A hírek szerint ezt a járatot fogja meghosszabbítani a Wizz Air később India irányába. A társaság A320-asai egy felszállásból semmiképp sem tudnának Ferihegyről egészen Újdelhiig vagy Mumbaiig elrepülni, logikus lépés tehát közbeiktatni a leszállást az amúgy is népszerűnek ígérkező célponton, Dubajban.

Az AIRportal.hu azt feltételezi, hogy a Dubaj–Mumbai vonal terve összefügg a Wizz Air vezérigazgatójának ama döntésével, hogy a légitársaság néhány géprendelését A320-asról 321-esre konvertálta. Az Airbus keskeny törzsű típusai közül a 321-es hosszabb, nagyobb hatótávolságú és nagyobb befogadóképességű: egyosztályos kivitelben a Wizz mostani gépei 180 személyesek, a 321-es ugyanilyen elrendezésben 220 utast szállíthat, ugyanakkor az is valószínű, hogy a nagy távolságokra tekintettel az utasok száma a gépen ennél alacsonyabb lesz.

...de a jelenlegi A320-asokhoz képest a hosszabb de ugyanolyan hajtóművel repülő 321-esek üzemeltetése nem lesz probléma

A Wizz egyfajta érdekes világtrendet is követ, mert egyre több légitársaság próbálkozik azzal, hogy a költségek csökkentése jegyében hosszú vonalakon is keskeny törzsű géppel, rendszerint a Boeing és az Airbus leghosszabb ilyen családtagjával repüljön. Igaz, ezek a társaságok általában hagyományos kategóriájúak, viszont az is igaz, hogy van már olyan diszkontcég is, a Norwegian, amely széles törzsű gépekkel is repül már.

Az iho/repülés értesülései szerint egyébként téves az a hír, hogy a magyar miniszterelnök és kísérete máris a Wizz Air egyik A320-asával repül Indiába: a kormányfő és a küldöttség más légitársaságtól bérelt gépen utazik.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek