Harminc éve történt a szajoli vasúti katasztrófa
Az utóbbi évtizedek egyik legsúlyosabb hazai vasúti balesete 1994. december 2-én következett be Szajol állomáson, harmincegy halálos áldozatot és ötvenhét sérültet követelt.
Az utóbbi évtizedek egyik legsúlyosabb hazai vasúti balesete 1994. december 2-én következett be Szajol állomáson, harmincegy halálos áldozatot és ötvenhét sérültet követelt.
A baleset miatt húsz–harminc perces késéssekkel közlekedtek egyes vonatok, de már normalizálódik a forgalom.
A Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis Intercity (IC74) több kocsija is két vágányra haladt be, a szerencsétlenül járt szerelvény előtt a pályaudvarra érkező Tokaj IC éppen meg tudott állni.
Kisiklott egy gázt szállító tehervonat a szerbiai, Száva-parti Klenak község közelében, a 12-es vonalon, aminek során a szerelvény több tartálykocsija fel is borult.
Az ikermotorkocsi még júniusban siklott ki két tengellyel Lengyeltóti állomáson, és úgy hírlett, további sorsa megpecsételődött.
A baleset csak kis mértékben zavarja a vonatforgalmat, a 80-as vonalon kisebb késésekre kell számítani.
A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.
A szerelvény mozdonya négy tengellyel siklott, a vezért ki kellett vágni a Laminátka fülkéjéből. A személyszállító vonatok utasait pótlóbuszok viszik.
Meja és Škrljevo állomások között tehervonat ütközött egy karbantartó-szerelvénnyel.
A baleset helyszínén a nagyteljesítményű daruval folyamatosan dolgoznak. A bal vágányban lévő vágányhibát sikerült kijavítani, így a daru is használhatja a vágányt, szabadon mozoghat a további munkálatokhoz.
Öt tengellyel siklott ki Rákoson a MÁV síndiagnosztikai mérővonata, mely előtt eddig ismeretlen okból megnyílt egy váltó.
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló február 3-ától február 9-éig.
Az első hírek alapján a balesetben a két mozdonyvezető meghalt, további harmincan megsérültek.