Most már tényleg kész a rákosrendezői karbantartás
Befejeződtek a vágányzári munkák és az előírt utószabályozások, így az érintett szakaszokon megszűntek a lassújelek és a korábbi sebességkorlátozások.
A fejlesztésről Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója, videóüzenetben számolt be. Elmondta, nyáron egy többhetes vágányzár keretében zajlott a munkavégzés Rákosrendező állomáson a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében. A karbantartás befejezéséhez szükség volt egy utószabályozásra, amivel hétfőre készült el a MÁV. Ennek köszönhetően az állomási lassújelek megszűnnek: a vonatok a korábbi húszas–negyvenes tempó helyett mostantól akár nyolcvan kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek, ezáltal mindkét irányban másfél–két perccel csökken a menetidő.
Ez különösen a Szegedi úti átjárónál jelent nagy változást, ahol gyalog és kerékpárral is sokan kelnek át: a vonatok az eddigiekhez képest gyorsabban érkeznek és sokkal hamarabb érnek az átjáróhoz, a féktávolság megnőtt, ezért a szabálytalan átkelés jelentősen növeli a baleseti kockázatot.
A biztonságos átkelés feltételei továbbra is változatlanok: csak felnyitott sorompónál, fehéren villogó lámpánál keljenek át!
Az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos baleset az átjárókban – minden esetben a figyelmetlenség vagy a szabályszegés vezetett tragédiához. Idén eddig 42 baleset történt vasúti átjárókban, amelyekben 13 ember vesztette életét.
A június 21-e és július 28-a között, mintegy hárommilliárd forintnyi saját forrásból végzett rekonstrukció során a vasúttársaság szakemberei több mint másfél kilométernyi vágányt építettek át, nyolcszáz méteren végeztek ágyazatrostálást, zúzottkőből 8500 tonnát pótoltak és építettek be, tizenegy váltót (kitérőt), 2400 betonaljat és több mint nyolcszáz talpfát cseréltek, valamint 26 szál úgynevezett hosszúsínt helyeztek le. A felsővezetéki és biztosítóberendezési feladatok részeként 13 váltót bekötöttek központi állítású rendszerbe, a villamos állítású váltók foglaltságának ellenőrzése érdekében tengelyszámlálókat telepítettek. Ezeken felül részben megújult a felsővezeték-hálózat is, ugyanis mintegy öt kilométernyi felsővezetéki hosszláncot cseréltek ki. Ezzel egyidejűleg a Nyugati pályaudvar területén is végeztek feladatokat, ugyanis két váltó csatlakozó vágányszakaszainál, körülbelül száz méteren helyreállították az ágyazatot.
A visszaadást követően azonban egy héttel, augusztus 4-én Rákosrendező Nyugati pályaudvar felőli végén történt némi malőr: a 490 001-es Alstom Astride villamosmozdony tolatás közben mind a négy tengelyével lelépett a sínekről, megrongálva a pályát és ismét kapacitáscsökkenést okozva napokra. Már akkor az elsődleges információk alapján kijelentették: a balesetet emberi mulasztás okozta, nincs összefüggésben a nemrég befejezett karbantartással. A MÁV vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el. A baleset miatt két váltót állítottak helyre, hetvenméternyi sínt, száz betonaljat és ezer sínrögzítésre szolgáló csavart cserélt ki a vasúttársaság. A megrongálódott sínpárokat augusztus 12-én helyezték vissza a forgalomba.
(Nyitóképünk forrása: Hegyi Zsolt vezérigazgató, MÁV-csoport Facebook-oldal)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!