Újabb öt évig üzemeltetheti kibővült hálózatát a GYSEV
A vasúttársaság a magyar állam megbízása nyomán 1195 kilométernyi magyarországi pályaszakaszt működtethet 2030 végéig.
A vasúttársaság a magyar állam megbízása nyomán 1195 kilométernyi magyarországi pályaszakaszt működtethet 2030 végéig.
A MÁV Igazgatósága elfogadta Hegyi Zsolt MÁV-vezér javaslatát: 860 milliárdra bővült a pályafelújításokra fordítható saját forrás.
Az Ukrzaliznicja és az osztrák voestalpine Rail Technology GmbH megállapodása révén mintegy nyolcvan kilométernyi, egyvágányú vasúti pályaszakasz átépítése válik lehetővé.
A tűz következtében mintegy hatszáz méteren sérült meg a felsővezeték, jelentős késéseket okozva.
Befejeződtek a vágányzári munkák és az előírt utószabályozások, így az érintett szakaszokon megszűntek a lassújelek és a korábbi sebességkorlátozások.
Csaknem tizenkilenc kilométer hosszan felszámolták a sebességkorlátozásokat, így újra nyolcvannal mehetnek a szerelvények.
A korszerű érzékelőkkel és kamerákkal felszerelt járművekre precíz, automatizált pályavizsgálathoz tervezett, egyedi szoftvereket is telepít a gyártó Graw.
A projekt a Robel Rail Automation, a holland infrastruktúra-kezelő ProRail, a VolkerRail és a Strukton Rail együttműködésével valósul meg.
Az új esztendő első napjaiban megfogalmazott tíz miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.
Az i-Cell fejlesztésével hatékonyabbá válik a vasúttársaság pályakarbantartó és -felújító járműparkjának működtetése.
De mi vezetett el odáig, hogy fel kellett függeszteni a vonatforgalmat az európai jelentőségű korridoron, azon, amin az alapesetben Ukrajna és az adriai kikötők közötti elegyek áramlanak?
Az RATP tizenkét villamos-akkumulátoros vontatót rendelt a svájci gyártótól.
Az osztrák keskeny nyomközű vonalat üzemeltető NÖVOG két járművet rendelt, az elsőt a napokban vehették át.
Az osztrák gyártó összes új járműve alkalmas a hidrogénezett növényi olajjal (HVO100) való közlekedésre, jelentősen elősegítve ezzel a karbonkibocsátás csökkentését.
A Banedanmark az eddigi körülbelül száz óra helyett cirka 32 óra alatt végzi el egy-egy szerkezet komplex cseréjét, így a munkálatok sokkal kevesebb ideig zavarják a forgalmat.