Tízezer tonnányi sínt szállít a voestalpine Ukrajnába
Az Ukrzaliznicja és az osztrák voestalpine Rail Technology GmbH megállapodása révén mintegy nyolcvan kilométernyi, egyvágányú vasúti pályaszakasz átépítése válik lehetővé.
Az Ukrzaliznicja és az osztrák voestalpine Rail Technology GmbH megállapodása révén mintegy nyolcvan kilométernyi, egyvágányú vasúti pályaszakasz átépítése válik lehetővé.
A tűz következtében mintegy hatszáz méteren sérült meg a felsővezeték, jelentős késéseket okozva.
Befejeződtek a vágányzári munkák és az előírt utószabályozások, így az érintett szakaszokon megszűntek a lassújelek és a korábbi sebességkorlátozások.
Csaknem tizenkilenc kilométer hosszan felszámolták a sebességkorlátozásokat, így újra nyolcvannal mehetnek a szerelvények.
A korszerű érzékelőkkel és kamerákkal felszerelt járművekre precíz, automatizált pályavizsgálathoz tervezett, egyedi szoftvereket is telepít a gyártó Graw.
A projekt a Robel Rail Automation, a holland infrastruktúra-kezelő ProRail, a VolkerRail és a Strukton Rail együttműködésével valósul meg.
Az új esztendő első napjaiban megfogalmazott tíz miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.
Az i-Cell fejlesztésével hatékonyabbá válik a vasúttársaság pályakarbantartó és -felújító járműparkjának működtetése.
De mi vezetett el odáig, hogy fel kellett függeszteni a vonatforgalmat az európai jelentőségű korridoron, azon, amin az alapesetben Ukrajna és az adriai kikötők közötti elegyek áramlanak?
Az RATP tizenkét villamos-akkumulátoros vontatót rendelt a svájci gyártótól.
Az osztrák keskeny nyomközű vonalat üzemeltető NÖVOG két járművet rendelt, az elsőt a napokban vehették át.
Az osztrák gyártó összes új járműve alkalmas a hidrogénezett növényi olajjal (HVO100) való közlekedésre, jelentősen elősegítve ezzel a karbonkibocsátás csökkentését.
A Banedanmark az eddigi körülbelül száz óra helyett cirka 32 óra alatt végzi el egy-egy szerkezet komplex cseréjét, így a munkálatok sokkal kevesebb ideig zavarják a forgalmat.
Meja és Škrljevo állomások között tehervonat ütközött egy karbantartó-szerelvénnyel.
A 100-as vonalon például a pályafelújítások ellenére is nő majd a menetidő, ráadásul fontos állomásokon nem állnának meg az IC-k.