Kibővült az arnóti körforgalom
A megújult csomópont az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatti torlódások enyhítését szolgálja.
A megújult csomópont az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszának lezárása miatti torlódások enyhítését szolgálja.
Véget ért a társadalmi egyeztetés: a kérdőívet csaknem tízezren töltötték ki, a válaszadók 92 százaléka fontosnak tartja a Nagykörút fejlesztését, amely olyan lépéseket jelenthet, mint a zöldfelületek bővítése és az üzletek árufeltöltésének rendezett megoldása.
A felújítás őszig tartó első ütemében teljesen lezárják a déli hidat, az autós forgalom kizárólag az északi felüljárón haladhat majd, irányonként egy-egy sávon. Ugyanakkor a Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest felé haladóknak új, kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában segítségképpen.
A kivitelező február 14-én, pénteken átveszi a munkaterületet, majd március 1-jén, szombat hajnalban – az első ütemben, tervezetten őszig – lezárja a déli hidat, amin jelenleg Pest irányába tart a gépjárműforgalom.
A több mint negyvenéves szerkezetek műszaki állapota jelentősen romlott, az átépítés nem tűr halasztást. A BKK forgalmi változtatásokkal és széles körű tájékoztatással készül.
A megvásárolt útdíjhasználati jogosultságok száma elérte a 15,2 milliót.
Egymást részben átfedő építkezések, szűk keresztmetszetek – a Brenner, a Tauern és az A8-as autópálya mellett az osztrák–német vasúti kapcsolat is elesik.
Az MKIF által üzemeltetett 1237 kilométernyi főpálya több mint huszonhét százalékán, 5,1 millió négyzetméteren cserélték a tönkrement, elhasznált burkolatot új aszfaltra, ahol szükséges volt, több rétegben is.
A várost északról és keletről elkerülő, 8,8 kilométer hosszú, kétszer egysávos szakasz bruttó húszmilliárd forintból készült el.
A Budapesti Közlekedési Központ és a kivitelező KM Építő Kft. aláírta a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő műtárgyak korszerűsítéséről szóló vállalkozási szerződést.
A hűség napján, Sopron legnagyobb ünnepén adták át az M85-ös gyorsforgalmi autóút Fertőrákos csomópont–Sopron országhatár közötti kétszer kétsávos új szakaszát, aminek része a Bécsi domb alatt átvezető 780 méter hosszú dupla közúti alagút is.
A szakminisztérium 600 milliárd forintból két fázisban növelné a Szeged–Kecskemét–Cegléd vasúti pálya kapacitását, csaknem 400 milliárdból pedig a lajosmizsei épülhet át, részben a kecskeméti Mercedes-üzem és a Szegeden megvalósuló BYD elektromosautó-gyár kiszolgálása érdekében.
Elkészültek a kiviteli tervek, már csak a szükséges forrás hiányzik.
Lázár János miniszter Botka László polgármesterrel folytatott megbeszélését követő sajtótájékoztatóján azt mondta, az üzem építése, amely Magyarország legnagyobb autógyára lesz, a várakozásoknál sokkal gyorsabb ütemben halad. Bejelentettek számos közlekedésfejlesztési tervet is.
A fejlesztés egymilliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósul meg, várhatóan jövő júniusra.