Még hónapokig csak korlátozottan érhető el vasúton a koperi kikötő

Szlovéniába csúcsra járatják a vasútépítést. Magyarország is érintett, hiszen a Luka Koper a legkülönfélébb export- és importrakományaink legközelebbi és első számú kikötője.
A szlovén vasúti infrastruktúrán zajló nagyszabású átépítések, felújítások következtében akár a felére csökkenhet a hálózat áteresztőképessége – áll a Maersk jelentésében. Az egymást követő (egymásra épülő) vágányzárak jelentős mértékben korlátozzák a koperi kikötőbe vasúton eljutó árumennyiséget. Elkészülte után azonban a Divača és Koper közötti új vasút az útvonal korábbi kapacitásainak két és félszerelésével működhet.
De addig is, a Ljubljana–Koper/Sežana útvonalon továbbra is jelentős korlátozásokra kell számítani. Bár a Divača és Gornje Ležeče közötti szakaszon a hónap végén feloldják a korlátozásokat, rögtön új lép életbe, és tart december tizedikéig Verd és Logatec között, ahol csak egy vágány marad nyitva a forgalom előtt.
Az ausztriai kapcsolat sínyli meg a jesenicei állomás szeptemberben induló átépítése. Eleinte csak hétvégéken, ám 2026 márciusa és 2027 januárja között már hosszabb időszakokban is vágányzárakra kell számítani.
A ljubljanai főpályaudvar, a Železniška postaja Ljubljana sem marad ki a sorból: itt már huzamosabb ideje zajlanak a munkálatok, személyvonatok a főbejárattól öt–tízpercnyi gyalogútra fekvő ideiglenes peronoktól indulnak, de októbertől a jövő év januárjáig a tranzit-tehervonatoknak meg kell osztaniuk két átmenő vágányukat az ablakos vonatokkal.
(fotó: Železniško gradbeno podjetje Ljubljana)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!