Dreamlinerek a Lufthansának: a Berlin és társai
Már legyártott, de más vevő részéről visszamondott példányok lesznek az elsők, amelyek szolgálatba állnak majd a német társaságnál. A főváros nevét korábban egy nemrég kivont A380-as viselte.
Öt Boeing 787-est állít forgalomba a Lufthansa 2022-ben – jelentette be a társaság, méltatva az „ultramodern” nagy hatótávolságú repülőgép jó tulajdonságait: a közlemény szerint a gép fogyasztása száz kilométerenként és utasonként mindössze két és fél liter kerozin, ami harminc százalékkal kevesebb, mint a „megelőző” típusé – amely típust a dokumentum nem jelöli meg közelebbről. Feltehetően az A340-esekről lehet szó, amelyek hasonló utasszámmal (280–290) hasonlóan hosszú vonalakon repültek, de a 787-es két hajtóművével szemben néggyel, régebbi technológiai szintet képviselve. és amelynek eredeti, negyven gépes flottájából már csak tizenhat aktív.
A közlemény arra is kitér, hogy a német nemzeti légitársaságnak régi hagyománya német városokról elnevezni gépeit: Berlinre keresztelte a cég első Boeing 707-esét Willy Brandt egykori nyugat-berlini polgármester, későbbi német kancellár. A közelmúltban pedig a Lufthansa egyik A380-as óriásgépe (DAIMI) viselte ezt a nevet. Ezzel a cég egyébként halványan, de utal az elmúlt hónapokban hozott nehéz döntésre: az, hogy most a Berlin felirat átkerülhez a 787-esre, azért lehetséges, mert ezt a példányt, a többi kétszintes négyhajtóművessel együtt, végleg kivonja a Lufthansa a gépparkból.
Az első Lufthansa Dreamliner, lajstromjele D-ABPA, először Torontóba repül. Nem tér ki a közlemény, hogy honnan, a társaság három fő hubja, Frankfurt, München vagy éppenséggel Berlin közül, más források szerint Frankfurtból repül majd a kanadai nagyvárosba.
Korábban azt lehetett tudni, hogy a 787-esek első példánya idén áll először szolgálatba a német társaságnál. A csúszásnak két evidens oka lehet, az egyik, hogy a 787-esek átadásával a Boeing alaposan elmaradt, különféle technikai problémák miatt, a friss ügy arról szól, hogy a gép egyes titánötvözetből készült alkatrészeit egy bizonyos gyártási periódusban nem az előírt méretben építették be. A másik ok az lehetett, hogy a Lufthansának is létfontosságú transzatlanti forgalom elől csak novemberben kezdenek eltűnni a covid okozta akadályok.
Lehet, hogy az is oka a késésnek, hogy az összesen huszonöt lekötött 787-es közül az első, fixre megrendelt öt már olyan legyártott, de más megrendelő által lemondott gép, amelynek belső kialakítását a Lufthansa igényei szerint kellett módosítani. A további húsz egyébként más színekben is szerepelhet majd, mert azokat úgymond csoportszinten rendelte a Lufthansa, ezekből jut a Swiss és az Austrian flottájának is. 2023-tól pedig végre talán forgalomba lép a cégnél az első 777X, a világ legnagyobb kéthajtóművese, amely a társaság régebbi 747-400-asai helyére lép.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!