EC-135: repedések a rotoragyon?
Légialkalmassági előírást bocsátott ki az európai repülésbiztonsági ügynökség, az EASA az Eurocopter EC135-ös helikopterekre, miután repedéseket találtak néhány gép rotoragyán. A repedések eredetét eddig nem sikerült tisztázni – írja a Flightglobal.
Ha a repedések tovább terjednek, az a rotoragy töréséhez vezethet, ez pedig a helikopter elvesztését okozhatja – hangzik a dokumentum, aminek előzményeként az EASA már korábban is kiadott egy hasonló légialkalmassági előírást, de azóta két másik helikopteren is találtak a rotoragynál repedéseket a repülés előtti ellenőrzés során.
Az EASA a rotorbekötések és az ott lévő más részegységek alapos vizsgálatát írja elő, a dokumentum 2012 május 18-i érvényességétől számított három napon belül, a típus valamennyi helikopterén. A vizuális ellenőrzést hatórás repült időn belül kell újra és újra végrehajtani. Ha a rotoragy már több, mint 400 repült órája volt először felszerelve a helikopterre, és repedések észlelése esetén a rotoragyat le kell cserélni.
Rács Tamás, a Magyar Légimentő Nonprofit kft. főpilótája az iho/repülésnek elmondta: a szolgálatnál dolgozó öt EC135-öst az EASA AD-je szerint ellenőrizték, és a gépeken nem találtak az előírásban jelzett repedéseket. A további vizsgálatokat is természetesen elvégzik a Magyarországon üzemeltetett mentőhelikoptereken.