Egy hónap, és indul a Wizz Air Abu Dzabiba

iho   ·   2020.05.04. 12:00
cim
Kizárólag – de nyilván egyelőre – Közép- és Kelet-Európa felől repülnek a Wizz gépei, a most nyilvánosságra hozott menetrend szerint június 3-ától az Öböl-menti repülőtér és Budapest valamint Bukarest között, eleinte hetente kétszer majd háromszor. Szeptembertől kapcsolódik be a hálózatba Katowice, Szófia és Kolozsvár, mindegyik heti két járattal. A légitársaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye kiemeli, hogy a Wizz Air az első európai diszkont légitársaság, amely közvetlen járatokat indít Abu-Dzabiba.

A közlemény megfogalmazásai is jelzik, hogy ezek még az európai Wizz-bázisok járatai lesznek, a korábban beharangozott leányvállalat, a Wizz Air Abu Dhabi indulása a mostani közlés szerint is kora őszre várható. Az Abu Dhabi Developmental Holding Company partnerségével alakult cég ambíciói, amint ezt már korábban többször jeleztük, jóval túlnyúlnak ezen a mostani „nyitányon” – keleti irányba, ezért jellemezte az egyik nemzetközi aviatikai portál a vállalkozást úgy, mint „fapados Emirates”.

Vagyis az újabb európai célállomások mellett várható majd az olyan népszerű desztinációk megjelölése Ázsiában, akár az indiai szubkontinensen, akár a délkelet-ázsiai nagyvárosok, akár Bangkok és Peking vagy Szingapúr felé, később Afrikába is, amelyeket Európából Wizz-ről Wizzre Abu Dzabi átszállással, de végig diszkont áron lehet majd elérni az új cég révén, és ez valóban egy ígéretes piaci szegmens.

A leghosszabb útvonalakat a későbbiekben a Wizz a megrendelt húsz A320XLR, a 8700 kilométeres hatótávolságú keskenytörzsű Airbus-változat beállításával repülheti, az első példányt már szerelik Toulouse-ban, a Wizz korábbi bejelentés szerint 2023-ban veheti át a maga első gépét, de addig a folyamatosan beérkező 321-neókkal is berepülhetők hosszú járatok, esetleg csökkentett utasszámmal. A Kína és Budapest közötti légihíd ezügyben nyújthatott fontos tapasztalatokat a légitársaság számára, hiszen a pekingi repüléseket is csak egy közbülső leszállással teljesítették a gépei.

Az Airportal szerint egyelőre a menetrendben feltüntetik, hogy a járatok hatósági jóváhagyásra várnak, az Emirátusokban márciusba rendelték el a polgári légiközlekedés leállítását. „Ha a COVID-19 járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt az új járatok később tudnak elindulni, akkor a foglalással rendelkező utasok átfoglalhatnak későbbi időpontra, kérhetik a viteldíj teljes visszatérítését bankszámlájukra, illetve a viteldíj 120 százalékának visszatérítését WIZZ számlájukra” - zárul a légitársaság közleménye.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.