Elkészült a vasúti pálya Nagybörzsöny és Márianosztra között

iho   ·   2015.11.20. 08:45
00kicsi

A mintegy hét kilométer hosszú szakaszt gyakorlatilag a nulláról kellett megépíteni: az 1975 óta eltelt negyven év bőven elég volt arra, hogy a természet birtokba vegye a nyomvonalat. A hálózat lassú újjáéledése az 1992-es bezárást követően az új évezredben történt meg: 2002-ben a Nagybörzsöny–Nagyirtás, 2008-ban a Szob–Márianosztra vonalon vették fel újra a forgalmat.

Az elkészült pálya bejárása... (a képek forrása: Ipoly Erdő Zrt.)

A Márianosztra–Nagyirtás szakaszon kiegészítették és megerősítették a vasúti pálya földművét, elkészültek a vízelvezetést biztosító műtárgyak, új ágyazati kőrétegre új sínpár került. Akadálymentes peronok épültek a megállóhelyeken. A 2016 májusában várható üzemkezdetre elkészülnek a vasút kiszolgáló épületei Márianosztrán és Nagyirtáspusztán. Új, erre a pályára tervezett gördülőállomány beszerzése van folyamatban.

...és egy részlete

A csúcsfordítós szakasz miatt ipartörténeti műemléknek is számító vasútvonal két szakaszának összekötésével Magyarország leghosszabb fővonalú hegyvidéki kisvasútja jött létre, a kiemelt pályázaton elnyert összeget az Ipoly Erdő Zrt. saját forrásaival egészítette ki.

Mi is megnéztük már, kétszer is a vonalat mostanában, persze nem így: előbb egykori kollégánk, Máthé Zoltán, a távirati iroda fotóriporterének objekítvjén át, előtte viszont október legelején is ott voltunk terepszemlén.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek