Üzembe helyezték az első magyar jelzőberendezésüket a csehek
Röszke határállomáson található az első cseh gyártmányú állomási jelzőberendezés a magyar vasúthálózaton.
Röszke határállomáson található az első cseh gyártmányú állomási jelzőberendezés a magyar vasúthálózaton.
Több mint hatezer vasúti témájú árucikkből lehet válogatni a vasúttársaság új webáruházában.
Menő, modern, nyitott faszerkezetű csarnok köti össze a pályaudvar épületét az előtte elterülő parkkal.
November 28-án újraindult a személyszállítás a Szeged–Röszke–Horgos–Szabadka vasúton. Kiszaladtunk az első vonathoz.
A fővárosiak mellett a vidéken élők és a Budapestre érkező külföldiek körében is egyre népszerűbb az alkalmazás.
Budapesten, a Keleti pályaudvaron nézhető meg a tárlat.
Fontos mérföldkőhöz érkezik a Szeged-Rendező és Röszke országhatár közötti vasútvonal átépítése. Nyolc év után, november 28-án hajnaltól újra járnak a személyvonatok Magyarországról Szabadkára, napi tíz járat közlekedik majd a két ország között.
A Leo Express megerősítette szándékát a Belgium és Pozsony közötti közvetlen vasúti kapcsolat elindítására.
Melyik az a gyümölcs, ami minden parkban terem, mégis Iránból importálják? Hogyan lesz izgalmas fogás a salátaboglárkából? Milyen íze van a hagymaszagú kányazsombornak? Kiderül az Ehető erdő című, most megjelent kötetből – a nyomok egészen a LÁEV-ig vezetnek.
Nem ritka, hogy húsz évvel korábban fejlesztett elektronikák támogatására vagy karbantartására van szükség, hogy új környezetben is hasznosítani lehessen azokat. Joggal merül fel a kérdés, hogy milyen feladatokat tartogat az ilyen szoftverek felhasználása, karbantartása.
Részleges menetrendi információink vannak, egyelőre: a szerbek már tudják, mikor indulnak Szabadkáról és érkeznek Szabadkára a szerelvények, de csak Röszkétől „számítják” a vonatokat.
Az új berendezéseken már siketek és nagyothallók is hívhatnak segítséget egy érintőképernyő segítségével, a vakokat és gyengénlátókat pedig Braille-írás, tapintható szimbólumok és dombornyomott betűk segítik.
Folyamatosan kell szinten tartani a járművek kiváló műszaki állapotát, ami mostanában elég nehéz feladat, és egyre drágább is.
A győri fővonal felújításának harmadik, befejező üteme, november 18-án kezdődik, a felújítás pedig december 9-én, az éves országos menetrendváltás előtti napon be is fejeződik.
Kárrendezési workshopot rendezett a Közlekedéstudományi Egyesület Soproni Területei Szervezete, valamint a GYSEV Zrt. Sopronban.