Utólag szerelik be az új szlovák Panterekbe az ETCS fedélzeti egységét

Korcsmáros Gábor   ·   2024.09.19. 15:15
etcs

A második hullámban beszerzett húsz Panterbe szerelik be az európai vonatbefolyásoló rendszert, néhányat korábban úgy vett át a ZSSK, hogy nem volt beszerelve az ETCS fedélzeti egysége.

Szinte örömódaként harangozta be a ZSSK szlovák személyszállító vasúttársaság, hogy továbbfejleszti, modernizálja járműparkját. Pedig igazából csak egy nem kifogástalanul sikerült beszerzés utólagos kiküszöböléséről van szó. Amiatt ugyanis, hogy az új Pantereket időben le tudják szállítani (egyébként elestek volna az uniós támogatástól), néhány új Panterbe egyszerűen nem szerelték be az ETCS fedélzeti egységét, azokat úgy vette át a ZSSK. Most következik a pótlásuk.

Nyár elején tizenkét 361-es sorozatú mozdonyba is beszerelték az európai vonatbefolyásoló rendszert, így már maximális sebességgel tudják továbbítani a Pozsony és Zsolna (Žilina) között közlekedő gyorsvonatokat. A 660/661-es sorozatú villamos motorvonatokba 14,9 millió euróért telepítik a fedélzeti egységet. Jelenleg a ZSSK flottájában hetvenkét vasúti járműben (motorvonat és vontató jármű egyaránt) van telepítve az ETCS fedélzeti egysége.

A húsz Panterbe utólag várhatóan 2025–2026-ban szerelik be a fedélzeti egységet. Azt ígérik, hogy a 2025-ben beszerzett új járművek mindegyikében már gyárilag beszerelik ezeket. Szlovákiában viszont nem sok olyan vasúti pálya van, ahol hasznosítani is tudják a vonatbefolyásolót, hiszen a rendszer csak a Pozsony-Récse (Bratislava-Rača) és Zsolna, illetve a Zsolna és Csáca (Čadca) közötti, összesen 230 kilométer hosszú vasútvonalon van telepítve.

(Nyitókép: ZSSK)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.