Épül-szépül a fenyvesszorosi határkeresztező vonalszakasz
Nyár végére el is készül a Szlovákiát és Csehországot összekötő vasútvonal felújítása, a maximális sebesség 120 kilométer/órára nő.
Nyár végére el is készül a Szlovákiát és Csehországot összekötő vasútvonal felújítása, a maximális sebesség 120 kilométer/órára nő.
Lesz fordítókorong-parti, mozdonysorakozó, régi és új vasúti járművek, retróbusz, zenés programok és még sok minden más...
Pozsony és Zsolna között közlekednek majd a kétszintes Stadler-vonatok.
Április harmincadikán jelentette be a ZSSK, hogy május elsejétől átszabják a tarifarendszert a vasúton.
Összesen harminchat hibrid hajtású akkumulátoros motorvonat beszerzésére hirdetett közbeszerzési pályázatot a ZSSK.
Tizenöt modern ingaszerelvényt szerez be a ZSSK a Kassa–Zsolna–Pozsony–Bécs távolsági járatokra.
Március 15-étől közvetlen buszokkal lehet utazni Losonc és Salgótarján, valamint Rimaszombat és Cered között, májustól pedig a Losonc–Budapest viszonylaton is elindulnak a járatok. Hamarosan a vasúti járatok is újraindulhatnak?
Homonna újra felkerült a vasúti térképre, de Kassára még mindig pótlóbuszozni kell.
A negyvenkilenc méter hosszú, kétirányú villamosok háromszáznyolcvannégy utas befogadására alkalmasak.
Az Enyicke és Szepsi közötti vasútvonal fölé húzták ki a „drótot” a vonal teljeskörű felújítása keretén belül.
A Slovnaft pozsonyi finomítójában állítottak elő hidrogénezett növényi olajat tartalmazó dízelt és fenntartható repülőgép-üzemanyagot, igazolva, hogy a Mol-csoport technológiai szempontból felkészült az alternatív szintetikus üzemanyagok előállítására.
A francia központú lízingcég folytatja terjeszkedését Közép-Európában, ennek részeként harminc példányt vásárol a Newag hattengelyes villamos mozdonyainak második generációjából.
A szlovákiai Mobility & Innovation Production által kifejlesztett jármű mérföldkőnek számít a környezetbarát szállítmányozásban, az üzemanyagcellás járművek töltési ideje ugyanis a megfelelő infrastruktúra esetén töredéke a jelenlegi akkumulátoros hajtásláncú járművekének.
Saját járműparkból származó kocsikat alakítanak át fekvőhelyes kocsikká.
A három kilovoltos egyenáram mellett a huszonöt kilovoltos váltakozó áramról is üzemelhetnek majd a Stadler-szerelvények, ehhez viszont még át kell alakítani a cseh és szlovák vasúthálózat egyes szakaszait is.