Október utolsó hétvégéjén irány Szolnok! Pazar vasútmodell-kiállítással várnak mindenkit!
A két napos eseményt a szolnoki VOKE Csomóponti Művelődési Központban rendezik meg. Csak le kell szállni a vonatról, és egy kicsit sétálni, máris ott vagyunk.
A két napos eseményt a szolnoki VOKE Csomóponti Művelődési Központban rendezik meg. Csak le kell szállni a vonatról, és egy kicsit sétálni, máris ott vagyunk.
Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.
Most hétvégén, szeptember 20–22-én több helyszínen is fókuszban lesznek a vasútmodellek, a terepasztalok, a csabai vasútállomás rakodóterületén pedig a szombaton kiállított nagyvasak hozzák lázba a nagyérdeműt.
Kellemes nyári túrának ígérkezik kedvenc kötöttpályás periodikájuk beszerzése, már félmegyényi területeken nincs értelmes újságárus. Így azért elég nehéz...
Luxusutazás Budapestről Belgrádba, a magyar és szerb vasutak közös története címmel nyílt kiállítás a szerb fővárosban.
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
A Nemzetközi Vasúti Kulturális és Szabadidős Szövetség (FISAIC) Muzeális és Modellvasutak Műszaki Bizottságának éves gyűlését követően vasútmodell-kiállítást szemlélhettek meg az érdeklődők.
Józsában az egész hétvége a terepasztalokról szól.
Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.
Csaknem kétezer négyzetméteren tíznél is több terepasztallal várják a látogatókat a 10. Szolnoki Országos Vasúttörténeti és Vasútmodell Kiállításon március 15. és 17. között az Aba-Novák Agóra Kulturális Központban.
Ízelítő az Indóház friss, február–márciusi kiadásából. Nem mellesleg: XX. évfolyam (!) 1. szám.
Egy valódi Ikarus 263-as autóbuszt és egy startos Taurus modellmozdonyt vásárolt meg egy-egy licitáló a Jónak lenni jó! jótékonysági akció keretében.
Bátonyterenyén, az Ady Endre Művelődési Központ adott otthont az Első Magyar Modellező Fórumnak. Cél: új lendületet adni a hazai vasútmodellezésnek.
Messze földről sereglettek a vasútmodellezők a hétvégi, szegedi modellkiállításra, hogy bemutassák a hálás közönségnek H0-ás, moduláris terepasztal rendszerüket. De lesz ott még sok vonzó más látnivaló is!
Elkészült, kézzel fogható – ez az Indóház a kerek évforduló előtti utolsó évfolyamának utolsó kiadása, vagyis a XIX/6. száma. MÁV 303, járműbeszerzési célok, dízelparadicsom az 5-ösön, pesti sínek térképezett történelme. És még sok más.