Elmaradt a légi káosz Németországban
A Németország feletti légi navigációért és légiirányításért felelős Deutsche Flugsicherung GmbH képviselői csupán percekkel a Hesse állam munkaügyi bíróságának a sztrájkolás jogosságát elismerő határozata után új ajánlatot tettek a légiirányítók nagy részét (5500 főből 3000-t) tömörítő GdF szakszervezetnek. A DFG eredetileg nem kívánt tárgyalni a szakszervezetekkel, mert követeléseik egy részét jogtalannak tartotta, így például azt a szakszervezeti követelést, hogy a cégvezetésben részt vevők minimum 15 éves tapasztalattal rendelkezzenek.
Rainer Bram bíró már a tárgyalás előtt közvetítő bevonását javasolta a DFG-nek, de a cég közlése szerint nem a szakszervezet, hanem a saját maguk által kidolgozott feltételek mellett hajlandóak külső fél bevonásával leülni és tárgyalni. A GdF eredeti álláspontja szerint nem csupán a légiirányítóknak 2013. októberig felkínált 5,2 százalékos fizetésemelés kevés (6,5 százalékot követelnek), hanem szeretnék ráirányítani a figyelmet a Deutsche Flugsicherung minden dolgozójának javadalmazására is. Emellett nem kívánnak jobb munkafeltételeket kivívni, csak azt szeretnék elérni, hogy a már meglévő megegyezéseket tartsák be.
A nyaralószezon közepén végrehajtott hat órás akció a számítások szerint 2500 járatot és azok mintegy 400 ezer utasát érintett volna hátrányosan. A charter légitársaságok egy része igyekezett előrehozni a járatok beérkeztetését Németország repülőtereire, míg a német vasúti társaság, a Deutsche Bahn jelezte: a Lufthansával és az Air Berlinnel együttműködve segítenek az eredetileg Németországon belüli légijáratok utasainak vasúti elszállításában.