Etihad – Air Berlin: súlyos feszültségek

iho/repülés   ·   2012.08.28. 14:00
cim330

Komoly feszültségekről számolt be nemrég egy német üzleti lap, a Manager Magazin az Air Berlin és a légitársaság egy részét tulajdonló Etihad vezetése között. A magazin azt állította, hogy az Air Berlin vezérigazgatója, a korábban a német vasúttársaságot vezető Hartman Mehdorn hamarosan meg kell, hogy váljon a tisztségétől.

Az Etihad főnöke, James Hogan a német társaság első félévi eredménykimutatása miatt támadta a  Mehdorn-féle vezetést, mert a számok rosszabbak, mint amit vártak, és a veszteség nagyobb, mint 2011 első félévében. Ráadásul az Air Berlin csaknem teljesen kimerítette azt a 255 millió dolláros hitelkeretet, amit az Etihad bocsátott a rendelkezésére, amikor tavaly 29 százalékos tulajdonrészt vásárolt belőle.

Az Air Berlin csak lassan halad az átalakulással...

A magazin értesüléseit mindkét oldalról hevesen cáfolták, Hogan azt is jelezte, hogy az emriátusi társaságnak az Air Berlin 11 tagú igazgatótanácsában csak két helye van, tehát nem mozdíthatja el saját akaratából a vezérigazgatót.

Az Aviation Week légiközlekedési szaklap szerint azonban az  iparági források ennek ellenére komolynak vélik az ellentéteket, mert az Air Berlin csak nagyon lassan hajtja végre a szerkezetváltási programot.

Mehdorn határozottan állítja, hogy az Air Berlin nem szorul rá olyan új kölcsönre, mint aminek a nagy részét felélte tavaly óta, az iparági források szerint azonban nagyonis szükség lesz a következő tőkeinjekcióra, de az Etihad ezt már egy új menedzsmenttel szeretné végigtárgyalni.

...maga az Etihad is el kell, hogy számoljon a részvényeseinek azoknak a társaságoknak az eredményeivel, amelyekben tulajdonrészt szerzett

Az Etihad vezetése azért is türelmetlen, mert a saját részvényesei előtt is igazolnia kell erős expanziós politikáját, azt, hogy érdemes volt megszerezni az Air Berlin, a Virgin Australia, az Aer Lingus és az Air Seychelles részbeni tulajdonát, illetve érdemes lesz legközelebb megnövelni az Air Lingusból szerzett tulajdonrészt. Mindamellett ugyancsak profitábilissá kellene fordulnia a sokmilliárdos flottabővítésnek és az elmúlt időszakban kötött számos codashare-megállapodásnak – legutóbbb az Etihad az Alitáliával bővítette a szerződést az Abu Dhabi-Róma vonalon. Az Etihad emellett tárgyalásokat folytat az Air France/KLM csoporttal is.

Kapcsolódó hírek