Ezer sebből vérző autópálya

iho/közút   ·   2011.11.03. 16:20

A legtöbb hiányosság az M6-M60 autópályák építésénél jelentkezett. A sztrádákat úgy helyezték üzembe, hogy a koronaélen (a padka külső szegélyén túl) elvégzendő munkáknak alig több mint a felét fejezték be – ez csak ideiglenes forgalomba helyezést tehetett volna lehetővé. A Szekszárd–Pécs szakaszon még 2011-ben is voltak olyan részek, ahol a talpárokban megállt a víz, ez teherbírás-csökkenést okozhat a jövőben. Ennek a szakasznak az állapotáról mintegy 3600(!) hibabejelentés érkezett alig egy év alatt. A bejelentett hibák többségét 2011 márciusáig a kivitelezők nem javították ki.

Az ÁSZ gazdasági elemzése szintén súlyos hibákat talált. Az elvégzett számítások csak a költség-összehasonlításra terjedtek ki, és ezt is az átadás előtt 0-2 hónappal végezték el, az alapadatokat nem ellenőrizték.

Az M6-os autópálya Tolnánál<br>(fotó: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.