Februártól véglegesített formában működik az útdíjrendszer
Az NFM azokra a csütörtöki lapértesülésekre reagált, amelyek szerint a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) több variációt dolgozott ki tavaly áprilisra az útdíjrendszer módosítására, de a kormány a javaslatok többségét elvetette. A fejlesztési tárca kiemeli: a kabinet a szakmai megalapozó tanulmányok egyes javaslatait, például a teljes hálózati kiterjesztést elvetette. Az elfogadott változtatások alapvető célja az volt, hogy a gyorsforgalmi utak használatát országosan egységes feltételekkel, a korábbinál több autós számára, olcsóbban tegyék elérhetővé.
Közben Wittinghoff Tamás Budaörs polgármestere egy friss tanulmányra hivatkozva 15 százalékosra teszi a budaörsi főút útdíj miatti forgalomnövekedését, a helyi Fidesz azonban rosszindulatú koholmánynak tartja a statisztikát. „Azt hiszem, a budaörsi Fidesz csoport elnökének sikerült az erkölcstelenség legaljára süllyednie. Igazán kár!”– írta Facebook-oldalán Wittinghoff Tamás. A polgármester szerint a statisztika hiteles, emiatt szerinte a budaörsi Fidesznek illene bocsánatot kérnie. A kormánypártok képviselői nem jelentek meg az ellenzék által az útdíjak ügyében összehívott Győr- Moson-Sopron megyei közgyűlésen, így az határozatképesség hiányában elmaradt. Kránitz László, az egyik kezdeményező, az MSZP megyei közgyűlési frakcióvezetője, „pökhendinek és arrogánsnak” nevezte a kormánypárti képviselők viselkedését Jelezte azt is, hogy ellentétben az elnök nyilatkozatával szó sincs semmiféle „egyesülésről” a Jobbikkal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!