Gulf Air: költségcsökkentési program

iho/repülés   ·   2013.01.22. 12:00
cim3

A Bahrein központú Gulf Air kemény költségcsökkentési programba fog, jeleként annak, hogy a légiközlekedés nehézségei a gazdag öbölmenti országok társaságait sem hagyják érintetlenül. A program egyik legfontosabb pontja, hogy a Gulf elsősorban a regionális hálózatra fókuszál.

A a program révén a cég 24 százalékos költségcsökkentést szeretne elérni azzal, hogy az észak-afrikai és közel-keleti járatai fenntartásával egyszersmind a flottája szerkezetét is egyszerűsítheti. Az eddigi 39 gép helyett csak 26 repül majd a társaság színeiben, de a közlemény szerint továbbra is lesznek köztük kétfolyosós, szélestörzsű gépek. A Gulf egyben a korábbi nagy rendelései egy részét is visszamondja, ugyancsak szó van a 3800 főnyi létszám csökkentéséről is.

A programot azután jelentették be, hogy ősszel a bahreini kormány csaknem 500 milliós tőkeinjekciót juttatott a veszteséges társaság talpraállítására.

A Gulf Air problémáiról már tavaly is bőven cikkezett a szakmai sajtó. A cég feltehetően nehezen bírja a versenyt a közelben működő három, igen nagyra nőtt vetélytással, a Qatar, az Etihad és az Emirates sok tekintetben túlnőtt a korábbi eredetű bahreini konkurencián. A Gulf legnagyobb A340-eseit már korábban kivonták és eladásra kínálták fel, a bérelt Embraereket visszadják a lízingcégnek. A keskenytörzsű Airbusok mellett azonban a jelek szerint a társaság nem mond le a nagy hatótávolságú 330-as Airbusok üzemeltetéséről.

Feltehetően az Arab tavasz okozta 2011-es hatalmas kiesés volt az, ami alapvetően rendítette meg a Gulf Air pénzügyi alapjait, nomeg az a tény, hogy a megmozdulás-sorozat az öbölmenit térségben egyedül épp Bahrenire terjedt át.

A Boeing táblázatai szerint a légitársaságnak várlozatrlanül érvényes rendelése van 16 Dreamlinerre, ugyanakkor a 787-esek idei átadási tervében a Gulf nem szerepel.

Kapcsolódó hírek