Használt 737-esek különös, új élete
A repülőgépek a Nemzeti Nukleáris Biztonsági Hivatal (NNSA) irányítása alá kerülnek, mely az Energiaügyi Hivatal önállóan működő, különleges szervezete.A programot a Belügyminisztérium vezeti, a floridai Pemco World Air Service közreműködésével, mely a repülőgépek átalakítását végzi majd. A Pemco már 2007. óta foglalkozik az utasszállító 737-300 és -400-asok, illetve 757-200-asok átépítésével. A 737-400C Combi változatban a gép utasterének hátsó részén 72, fixen beépített ülés található, míg a törzs első részébe négy darab ULD konténer helyezhető el, melyek összesen 11 ezer kilogramm hasznos terhet tartalmazhatnak. A teherhordó rész kialakítása megfelel az FAA Class C előírásainak, automatikus tűzjelző és halonnal operáló oltórendszerrel. A gép két, beépített lépcsőt is kap, így az utasok a földi infrastruktúrától függetlenül szállhatnak fel és le a gépről.
Az NNSA Combi gépei a megszokott, két fős személyzettel repülnek majd, 3000 mérföldes hatótávolsággal. Az első gép már május óta épül a Pemco arizonai, Dorhan melletti üzemében, s a tervek szerint még 2011. őszén szolgálatba állhat. A második gép átalakítása júliusban kezdődhet meg. Arról nincs információ, hogy az átalakítás hány gépet érint és mekkora a program költsége.
A Boeingekkel a most használt McDonnell Douglas DC-9-33F repülőgépet váltják fel.