Hónapokba telt a helyreállítás a 6-os főúton

iho   ·   2014.01.13. 13:02

A 6-os főúton már a 2010-es tavaszi nagy esőzések után észlelhetőek voltak a rézsűcsúszások. Aztán lassú elmozdulást is észleltek a szakemberek, amely közben megjelent a burkolaton is. Ez után zárta le a kapaszkodósávot a Magyar Közút tavaly tavasszal. A forgalom a fennmaradó két sávon azonban akadálytalanul haladhatott.

Év közepére készíttették el a kiviteli terveket, a kivitelezést pedig a 2013 végén elindított új, országos szinten 33 milliárd forint értékű útfelújítási program keretein belül november 4-én indíthatta el a társaság.


A mintegy 25 millió forintos támogatási összegből a kivitelező szakemberei a károsodott rézsűszakaszon az elmozdult részek eltávolítását követően talajszegekkel leerősített, úgynevezett geocellás felületi rézsűvédelmet készítettek, amely biztosítja a felület épségét. Az útpályaszerkezet szélének megtámasztására egy irányban teherhordó, georáccsal rétegesen elválasztott, vasalt talaj támfalat készítettek mintegy 165 méter hosszan 60–120 centiméter magasságban. Az útpálya károsodott részein, mintegy 170 négyzetméteren, a pályaszerkezetet teljes mélységében kibontották és újraépítették a szakemberek. Mintegy 220 méteren vízvezető szegélyt is építettek, amely körülbelül 20 méterenként megnyitva, rézsűsurrantókkal vezeti el a burkolatról lefolyó vizet, majd megfelelően kialakított lábak segítségével lepelszerűen elosztva továbbítja, ezzel a vízelvezetési megoldással a burkolat állapota is hosszú évekig fenntartható a jelenlegi formájában.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.