India: sorompó fel, jöhetnek végre a befektetők!

iho/repülés   ·   2012.09.19. 14:30
Kingfisher_Airlines_cim

Úgy tűnik, sikerül megoldást találni az indiai légicégek kálváriájára, miután a kormány, a társaságok hosszas könyörgésére, és a nemzetközi légi közlekedési szervezetek, az ICAO és a IATA nyomására, engedélyezte, hogy külföldi légitársaságok a helyi hordozók részvényeinek legfeljebb 49%-át felvásárolhassák. A friss tőkeforrások biztosíthatják a túlélést India adósságokkal küszködő légitársaságainak.

Amint már korábban hírül adtuk, a csőd közelébe került legnagyobb indiai magán-légitársaság, a Kingfisher Airlines március végén kénytelen volt leállítani nemzetközi járatait, és csak minimális belföldi vonalhálózatot tartott fenn. India magán-légitársaságai a nagymértékben megemelkedő üzemanyagárak és helyi reptérhasználati díjak következtében kerültek krízishelyzetbe. A repülőtéri tarifákat maga a kormány emelte extrém mértékben, miközben kiemelten támogatta az egyébként szintén veszteséges nemzeti légitársaságot, az Air Indiát.

Eddig szinte minden arról szólt, hogyan prosperáljon az állami légitársaság, és hogyan fulladjanak meg a magáncégek

A már az IATA-rendszerből is kizárt Kingfisher hatalmas adósságokat halmozott fel az üzemanyagárból, a reptérhasználati és a gépbérlési díjakból, ráadásul a bérek visszatartása miatt a személyzet egy része is felmondott, és egy idő óta már egy bank sem volt hajlandó hitelt adni a cégnek.

A Kingfisher korábban azt javasolta, hogy a likviditási gondok enyhítésére a kormány oldja fel a külföldi tulajdonszerzés korlátozását. Ez most megvalósulni látszik: néhány napja olyan politikai kezdeményezéseket fogadtak el Újdelhiben, amelyek utat nyitnak a közvetlen külföldi befektetéseknek, ezek egyikeként született engedély a külföldi légitársaságok helyi repülésbe történő befektetéseire. Mindez egy nappal azután történt, hogy Újdelhi megemelte az államilag kiemelten támogatott üzemanyag árát.

A kormánydöntés esély az életben maradásra, de azért valahonnan le kell akasztani azt az 500 millió dollárt...

Az 1,4 milliárd dolláros adóssággal terhelt Kingfisher még aznap azt nyilatkozta, hogy a vállalat így már ismét képes lesz újra tárgyalóasztalhoz ülni a leendő befektetőkkel, továbbá kitart amellett, hogy hamarosan képes lesz tőkét emelni. A Centre for Asia Pacific Aviation tanácsadó vállalat szerint azonnal legalább félmilliárd dollárra van szükség a társaság működéséhez.

A Kingfisher nyilatkozata szerint a tőkeemelés hatalmas lehetőségeket nyújthat az olyan indiai és külföldi hordozók számára, amelyek részt szeretnének venni az ország polgári repülésének növekedésében rejlő potenciál kihasználásában.

Kapcsolódó hírek

Repülés Repülésbiztonság Légiközlekedés

Tragédia Dél-Koreában: százhetvenkilenc áldozata lehet a Jeju Air bangkoki járatának – nem nyíltak ki a futóművek, betonfalba csapódott, kigyulladt a gép

MTI/iho   ·   2024.12.29. 08:20

Leszállás közben letért a kifutópályáról és falnak ütközött vasárnap egy száznyolcvanegy embert szállító repülőgép a Dél-Korea délnyugati részén fekvő Muan repülőterén. Két kivétellel valószínűleg mindenki életét vesztette a balesetben.